Val dsg

 
SÖNDAG
LÖR914
 Ida
Grattis
Dagen 
 Dagens citat
 
Måtte du aldrig .....
 
- ha en TV som går sönder
i fel ögonblick. 
Hej där 
 En viktig dag för oss i Sverige ...
Vi har valet i dag .. hoppas hela Sverige röstar. Skulle vara mäktigt.
GODMORGON MIN TROGNA LÄSARE. VÄLKOMEN TILL MIN DAG.
 
Sitter med ett tänt ljus och andas, känner ett visst motstånd ... lite stress.
Får ta en längre yoga stund i dag tills jag känner lugnet och återhämtningen är fullbordad.
  
Andas in ...........
håll....................
andas ut............
 
Frukost ... inge snack det är bara att njuta och känna hur härlig denna stund är.
Mmmmm Det är så gott .
Lite kaffe på detta är som grädde på moset.
 
Det är en dag med tvättstuga .....
Ingen höjdare med ett ont måste när gubben måste ha sina arbetskläder tvättade.
Har bytt gardiner också ... dessa små rörelser med att lägga i tvätt och hänga den ...
Det kommer att förstöra min dag ... jävla värk !!!!!!
 
Tänk om allt hade varit som det skall med inkomster och jobb.
Då hade man kunnat ta sig till Flen i dag ...
men det går inte av många skäl.
Bensin är dyrt.
 
Nå ja man får nog göra en bra dag i alla fall.
Så det är en liten slapp morgon med lite TV. Vi väntar på att slö högen Jerry skall komma förbi.
Han är hos sin bror Rille som bor här i Tumba. Han brukar då också komma för bi oss.
 
Men nu skiter jag i att vänta jag vill bara gå och rösta. Så nu är det röstning på G.
Det är nog redan avgjort vad som skall hända i regeringen men man vet aldrig.
Massa partier hit och dit som vill vara med och bestämma ...
 
Klart jag är ingen soffliggare i dag inte.
Hoppas på att du har röstat också :) Dagen återgår till att vänta på Jerry.
Får tråkiga nyheter av Robin.
En kompis till han har blivit av med sin syster i natt.
 
Det är ju så skumt vad det har blivit här i fina Svedala.
Förr var det inga hemskheter men efter skottet på Palme har det bara ökat
lavinartat;
Råare våld, vapen, narkotika och massa hänsynslösa händelser.
Bara för att man kan ... eller måste.
Lite orolig över hur mänskligheten tänker, människan är ju värre än hyenor.
 
Nä lite lunch på detta och mer väntan på en son som tydligen
är seg som en sengångare i dag.
Jag tar Robin med mig och åker ner till Saaben för att hämta skrapa, borste och spolarvätskan.
Kan vara bra att ha i min Volvo till vintern.
Jo det blir nog en vinter i år om man skall döma efter rönnbären i år.
Dom hänger i stora stora klasar.
 
Men kolla läget vem kommer här ??? Sid  ... förlåt Jerry :) .
Så fantastiskt det tog bara hela dagen innan han masa sig ett par portar.
Det är lite snack om separation och huset som skall säljas och .....
vart skall du bo????
 
Nu är klockan 16.30 och vi skall vara och äta middag hos Camilla.
Det är bara att ta sig dit och käka.
Kim och Lillevi kommer också dit och det är full rulle.
Politik snack så klart eftersom det är val dag. .... Tråkigt.
 
Nä nu skiter jag och gubben i detta och tar oss hem, jag tar en sväng med timlappar till Salem.
Här får jag en kaffe av min son som fixar ett gott kaffe av snabbkaffe.
Han är så skicklig på att fixa det ... han dricker ju inte kaffe själv.
Jo förresten varm mjölk med kaffe dricker han.
 
Snackar lite när det kommer två killar till dom.
Jag åker då hem efter som jag skall plocka upp Saga vid stationen.
Hon och Robin tar en promenad ut sen.
Hon behöver prata med han.
 
Tung dag.
 
GOD NATT 
På återseende.
 
 
Till mina kära barnbarn;
Jag älskar er alla och saknar er jämt.
Skulle vilja ha er i min famn,
alltid.
Jag finns alltid för er.
 
  Tack för i dag
 
Hakuna Matata, Det är ord som är bra. //super granny
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0