Bra dag :)

 
TORSDAG
20150402
Gudmund & Ingemund 
GRATTIS 
Skärtorsdagen
Internationella barnboksdagen
Min kommande lediga helg.
 
 Dagens citat
 
Bildresultat för citat om livet
 
GODMORGON MIN TROGNA LÄSARE.
VÄLKOMEN TILL MIN DAG.
  
Bildresultat för hjärtan  
Andas in ...........
håll....................
andas ut............
 
Min vanliga rutin är som den skall,
lugnt och en skön ensam tid så jag får min återhämtning.
Nu är min dag på G och allt känns bara bra.
 
Det blir en tidig morgon och jag känner att det är bara att köra på.
Jag och Camilla jobbar i dag.
Jag får skjuts av Thomas så det blir tidig morgon. 
 
På jobbet skall jag jobba med Camilla, vi inleder
påsk firandet med god gröt frukost till de som vill ha.
Kaffe och smörgås.
 
Lite mys i soffan och lite snack om dagen som helt plötsligt blev vit.
De boende ville inte ha vinter nu ... var är våren och blommorna :)
Dagen rullar på och vi fick lite stress på slag när färdtjänst kort saknas
och stress vid beställningen.
Men till slut var det tack och hej.
 
Nu börjar min lediga långhelg :) tre dagar.
Vad skall jag göra med all den tid ????
Jo då jag har nog lite att stå i :)
 
Torsdag:
Fyra tjejer skall vara hos mig och sova över :)
Så det kommer bli ... intressant.
Länge sen jag hade alla här :)
 
Så tillbaka till min dag ...
Jag skall möta Ingela i Huddinge och ta en fika.
Men ... hon blev kvar på jobbet.
Så vi ses en annan dag.
 
Hem och fixa lite i hemmet :)
Det vanliga som man måste typ göra varje deg ... dammsuga.
Öppnar min frys och inser snabbt att det var inte så svårt att
välja middag i dag. Korv.
 
Men nu är det lite så att gubben kommer med en Joline och
det blir ju extra skoj då jag skall ha Linus medans Camilla kör Anna
till en kompis.
 
Då är det tid för middag, två barn och två vuxna :)
Gubben fixa korven på sitt sätt och det blir alltid en
överraskning på vad det är ...
 
Så .... nu tar vi en fika och här kommer Jack med föräldrar ...
Kul då är det ju bara att ha det bra här med barn
och barnbarn :)
 
Nu kommer Camilla och skall plocka hem Linus ....
Han är en artig liten kille som snällt vinkar till
alla (typ drottningsvikning )
Men han ger mig en bamse kram.
 
Nu skall Jack också gå, han delar med sig av kramar till mig.
Och Jolin får en också.
Nu kommer de andra barnen så huset är fullt igen.
 
Kvällen blir lång då jag har tvättstugan och alla kidzzen )
Det blir kväll till slut och alla kommer till ro. 
  
GOD NATT 
På återseende.
 
Bildresultat för kärleks nallar 
Till mina kära barnbarn;
Jag älskar er alla och saknar er jämt.
Skulle vilja ha er i min famn,
alltid.
Jag finns alltid för er.
 
Bildresultat för DIKT TILL BARN
  Tack för i dag
Bildresultat för mary poppins
Hakuna Matata, Det är ord som är bra. //super granny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0