Kvällspass

 
Bildresultat för Phia
Hakuna Matata, Det är ord som är bra. //super granny
 
FREDAG
20150731
 Helena & Elin
GRATTIS 
 
 
 Dagens citat
 Bildresultat för citat om kärlek 
GODMORGON MIN TROGNA LÄSARE.
VÄLKOMEN TILL MIN DAG.
  
Bildresultat för hjärtan  
Andas in ...........
håll....................
andas ut............
 
Ny spännande dag :) Och den sista dagen på juli månad.
Det innebär att min semester är nära och att jag kommer att
behöva den.
Dagen hr nu nått höjdpunkten nummer ett.....
FRUKOST.
Min dag är räddad :).
 Bildresultat för handla
Jag tar en sväng ner till affären för att införskaffa mjölk och bröd.
Det försvinner onekligen fort hos oss.
 Kan vara så att gubben tar mackor istället för att fixa
middag när jag inte är hemma :)
Jag får fika besök också...
 Dom letar bil så dom skall i väg.
Med barnvagn och hund är det en bil lite större som gäller :)
Jag kör med stor bil för jag har många barnbarn :)
 
Ja nu skall jag snart dra mig mot jobbet :)
Hoppas på fint väder och lite ute vistelse :).
Så nu är det bara att köra arbetspasset.
 
På jobbet hittar jag Matilda, hon går på Camillas
schema så vi ses bara några timmar här och där.
Det var lite trist tycker jag då :)
Bildresultat för omvårdnad 
Men jag jobbar med Nega och det funkar det me :)
Och våran dag flyter som vi förväntar, bra.
Lugnt och sansat, inga stora saker.
Lunchen inleds och jag får lunch
av Amie. så gott.
 Bildresultat för ris med stekte räkor
Lite konstigt väder, strålande sol och med ens ös regn.
Det betyder att ut kan man ju inte gå, hade tänkt sitta ute med fika.
Bildresultat för digga musik
Istället poppar vi Elvis till boendets glädje, ALLA satt och höll rytmen och var så glada.
Bildresultat för smulpaj 
En fika och nagel målning, en bra eftermiddag :).
Go fika med paj :) Amie och ferie tjejen är duktiga :) .
Vad gör jag nu när Amie är ledig???
Jag längtar till måndag, ha ha ha ha.
 
Och nu är det middag och kvällen inleds med att vi sitter
alla vid bordet och pratar. Det är en viktig stund
och inge stress. Här skall vi sitta och låta det ta tid.
 
Bildresultat för strömmingslåda 
Viktigt att inte stressa på middagen, allt har sin tid.
Vi kan sitta utan att känna att man skall jaga på dom ingen skall gå till
sängs så här tidigt. Vi sätter oss vid Tv.n och kollar lite nyheter från veckan.
Här inleder vi kvällen.
 
Kvälls fikan är viktig och det är bra att vi försöker
vara hos alla boende runt TV soffan.
Pratar och skratta allt är bara bra.
Ingen är trött i dag, när jag går hem är det bara två som har sagt god natt.
 
Hemma ligger gubben och fryser i sängen. Han har säkert
åkt omkring i kortbyxor på moppen .
 Han brukar vara så korkad.
 
Gör kväll och säger god natt.
 
GOD NATT 
På återseende.
 
Bildresultat för kärleks nallar 
Till mina kära barnbarn;
Jag älskar er alla och saknar er jämt.
Skulle vilja ha er i min famn,
alltid.
Jag finns alltid för er.
 
Bildresultat för DIKT TILL BARN
  Tack för i dag
Bildresultat för mary poppins
Hakuna Matata, Det är ord som är bra. //super granny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0