Ja ha ja

 
SUPERFARMORS BLOGG 
VECKA  51
MÅNDAG 
2015 12 14
 Steb & Sixten
GRATTIS 
 
Dagens citat
 Bildresultat för citat om julen
 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG.
Ja ny vecka och massa nya utmaningar.
 
Upp vid fem och in i duschen.... Här har man planerat
varje minut in i minsta detalj. Skall vara hos tandläkaren
klockan sju så här kan man inte "nanna" kudde.
 
Och det är frost ute i dag så...skrapa Bumble bee måste jag.
Så på med varma kläder och ut och skrapa.....
Nu är jag på G till tandläkaren, ett hål skall lagas och en tand skall dras ut...
 
Nähä dörren är inte öppen hur skall jag då komma in till tandläkaren???
Jag ser att dörrarna på andra sidan centrum är öppen....
Då går jag väl dit.
 
Så nu i värmen... fem över sju är det min tur att sätta sig i stolen...
Min mage krampar lite och jag har nästan en ångest attack.
Tandläkaren bestämmer sig för att laga hålet först innan han skall dra ut en tand....
45 minuter senare bestämmer vi att vi tar en ny tid på onsdags morgonen, 9.10
 
Så det blev bara en borrning i dag.
Kan vara skönt... jag har ingen lust att dra ut tänder.
Så nu är det bara att göra det jag skall i dag....
 
Kolla med Johanna om jag kan få semester på onsdag,
vill inte komma till jobbet och blöda järnet.
Det skall väl gå bra.
 
Nu är det lunch och Juhani skall upp om han skall med på lucia i Salem.
Jag plockar upp Linus på dagis och vi åker ner till Salem.
Det är så fint med småbarnen.
Efteråt tar vi en fika hos sonen med familj.
 
Lite lek hinner pappa med också.
 
En trevlig stund med glada barn ända fram tills det vi skulle gå,
då Joline blev lite sur på stora tjejerna.
Och hon tog ut det på Linus och Haylie, tråkigt att de stora
inte kan låta småttingarna vara.
 
Vi far hem till mormors hus, men släpper Juhani hos sin vän.
Nu skall vi fixa middagen, jag skall göra korv i ugnen medans
Linus vill ha pasta.
 
Detta barn äter nog bara pasta och smörgåsar.
Korv är inte så populärt och köttbullar har blivit tjatigt.
Så få se om en liten kor går i han.
 
Gubben kommer lagom till middagen.
Då äter vi lite mat då, Thomas är sen så vi hinner nog
med middagen i sin tid.
 
Gubben somna som en klubbad säl efter middagen så jag ...
......ja vad gör jag??  Jo jag kolla tv och såg på CSI Maiami.
Sen somnade jag...
 
HAKUNA MATATA,
Det är ord som är bra.
//SUPER GRANNY

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0