Kalas i Salem......

 
SUPER FARMORS BLOGG
V.52
SÖNDAG
151227
 Söndagen efter jul

Denna söndag kallas den heliga familjens söndag. Den kallas också Symeons och Hannas söndag. De hade i templet väntat på uppfyllelsen av Guds löften. Barnet Jesus skilde sig inte från andra barn. Ändå såg de i honom en ny tidsålder.

Jesus levde under samma villkor som vi. Endast så kunde han friköpa oss och ge oss rätten att leva som Guds barn.

Om första söndagen efter jul infaller den 27 december firas dagen som aposteln Johannes dag, och om den infaller den 28 december firas den som Menlösa barns dag.

 

Liturgisk färg:vit

 
Johanner & Johan
GRATTIS
 
Dagens sitar från boken
Bara de är lyckliga som har sitt sinne inriktat
på något annat än sin egen lycka.
AV
Johan Stuart Mill
 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG.
 
Har haft en krånglig natt här på morgonsidan...
Täppt och lite... tung i huvudet.
Juhani lämna för många baciller hemma....... :)
Nä det är nog bara morgon täppa.....
 
Men min morgon är på g och jag skall ta ett hett bad......
Njuta av ljus och bara ligga där och plaska.
 
Gubben åker iväg för att hitta delar till arbetsbilen, och då får jag fika sällskap 
i högperson   Linus med mamma och Wilma.
Fika stund hos mormor
Visar sin tiger dräkt.
 
Han passa på att sova en stun hos mig och hans mamma tar ett varmt bar
för sina leder njutning :) .
 
Gubben kommer åter och är lite putt.
Han hitta inte de han ville ha så han måste fixa på måndag.
Han fika med oss och spela en stund.
Fixa middagen till oss. 
 
bäest att äta tidigt..... vi skall ju rill Salem vid sex.
Så middagen blev där vid tre och Camillla, Linus och Wilma
har åkt hem.
 
Nå väl lite mat koma tupp lur kan man kosta på sig.
vila en timme blir bara bra. 
 
Nu till Salem.
Möter upp glada barn ute......
Snö ute och så klart dom är ute då....
Kul att se barn ute och leka i snön.....
 
Kort från fikat i Salem.
Salems gran
Farmor med Haylie
Grupp kram
Jolin äter bullar
Barnen kollar på filmen bilar
Ukki har flätat Julines hår
Joline visar upp kläderna hon skall ha på
sig när hon skall jobba med pappa och Ukki 
 
Jag gillar ju presenter som barnen gör så...
Dessa konstverk fick jag och Ukki av dom
Översta raden; Haylie och Johanna
Understa raden Jolin och Amanda.
Dessa fick jag....
Och Ukki fick Pringles så klart :)
 
Nä nu far vi hem och tittar på Johnny deep som 
Jack Sparrow
 
Bildresultat för jack sparrow
 
Lång dag och trött mössa är jag.
Så det blir nog sängen sen...
 
HAKUNA MATATA
Det är ord som är bra.
//Super granny
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0