Ledig....

 
SUPERFARMORS BLOGG
V.49
151203
TORSDAG
Lydia
GRATTIS
 
Dagens citat.
Bildresultat för citat om julen
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
När man blir galen på morgonen...
Varför???
Jag har en ny väckarklocka som jag inte kan stänga av.
Den ringer varje morgon klockan 5....
Hur roligt är det på en skalla???
 
Nå väl upp och fixa och trixa......
Jag tar det lugnt skall till Salem i dag... passa tjejer :)
Det blir skoj. Skall kramas lite med Linus också.
Alltid på mina lediga dagar, försöker klämma in dom....
 
Jag borde nog kolla lite så jag får vila också.....
Man är ju inte 25 direkt. Men mina barnbarn ger mig glöd det är så mysigt.
Så det är väl bara att köra hårt.
 
Jag är först en sväng till dottern på Brinken....
Ville kolla hur Linus mår, det är OK så mormor kör killen till dagis....
Nu är det bara att dra mot Salem... Skall ha koll på två tjejer som inte är på dagis.
Nu är det så att min mobil är kvar hemma.... jag kan alltså inte ringa Nea.
Porten är låst och porttelefonen fungerar inte, ha ha ha ha
 
En kille kommer gående och jag frågar om han kan öppna porten ,
vilket han gjorde. Tack det var dagens räddare i nöden.
Vilken tur jag har nu.
 
Vi softar och har det bra lugnt och kollar på TV.
Haylie skall sova och jag får då kvalitets tid med Joline.
Vi leker lite och hon är så go.
 
Nu kommer mamma Nea hem, jag tar en liten vatten drink och sen hem.
Skall förbeerda maten så den är klar, skall vara tillbaka hos barnen vid 18.
Så fläskkotlett  och potatis, sås och grönsaker...
Jag tog kött och grönsaker.
 
Nu kommer gubben och han vet att jag skall iväg, tråkigt.
Men jag har lovat så då är det så.
Tar mig dit på kort tid.
 
Vi har soffhäng, Johanna, Amanda, jag och Joline.
Haylie går runt och provar hjälmar och vantar. Hon hämtar sin mössa
och har den på huvudet. När hon säger till att hon är trött....
Ja det är en rolig sak, hon kommer till mig sträcker upp armarna,
Och säger "farmor"
Jag lyfter upp henne och hon lägger huvudet på min axel och nojsar in sig.
Hur söt som helst.
 
Nu kommer vi till den där tiden då flickor skall sova....
Det blir ju inge bra, dom är inte så särskilt pigga på att sova.
Så det är ett tjat på dom och sura miner från dom.
Haylie lade sig 19.3, Amanda 20.45, Joline somna i min famn 22.10
och Johanna gick upp när päron kom hem.
 
Tack och hej Salem nu måste jag hem och sova...
Klockan har passerat Phias bedtime
 
Slut i rutan.
 
HAKUNA MATATA,
Det är ord som är bra.
//SUPER GRANNY

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0