Och nu????

 
SUPERFARMORS BLOGG.
V. 50
TORSDAG
151210
Malin & Malena
GRATTIS
 
Dagens citat.
Bildresultat för citat om julen
 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG.
 
Ja jag har ju då sovit bra med en väldigt konstig dröm.
"Ett stort rum med musik och jag dansar massor..................
med BSN :)
Det skall inte jag drömma om, det skall min dotter och svärdotter drömma om :)
 
Nå väl upp och in i duschen.......varmt vatten strilar över huvudet.....
Det är väldigt behagligt, står en stund och hittar energi och återhämtning.
så nu,,, hur mår tanden??????
 
Det känns som om jag har ett hål lika stort som en golfboll.
Kindtanden är borta och nu är det ett hål man kan "kast in hatten".
Det blöder lite fortfarande men slutar nog under dagen.
 
Nå väl fixa frukost och avnjuta den med sista återhämtningen för i dag.
Njuter av tystnaden och lugnet runt mig, min stund.
Andas in.... andas ut......
 
Då har jag öppnat denna dag och det känns skönt......
Jag planerar lite för morgonen, ringa läkare och fixa hemmet.
Men det första man gör är att kolla på fb vad världen säger :)
 
"RING", mobilen ringer....Hej Phia här.........
Hej mormor Linus här....Hej gubben vad gör du?....Mamma och Linus är här.
Bra har du vaknat nu?... Jaaaaa( säger Linus).
Jag skall äta frukost (Linus)
 
Vill mormor ha kaffe????
Ja jag kan komma en snabbis och ta kaffe med dig och mamma.
En sväng till Brinken.....
 
Så då snackar jag och Millan lite och ditt och datt.
Jag ringer läkaren och upp ger Juhanis nr.... han skall beställa tid.
Ja då har jag bara lite kvar att göra  innan jobbet.
Nu måste jag röra mig hem....
 
Linus vill åka mormors bil till dagis så jag svänger in honom vid dagis.
Så nu hem, pratar lite snabbt med Juhani om läkartiden.....
Och han skall dit i morgon kl: 8.00.
 
Så fixar allt annat som skall göras innan jag skall till jobbet.
"Ring....." Mobilen igen.... Det är svärdotter på linjen.
Hon behöver hjälp med... barn passning.
 
Skall iväg med klimpen till läkare,,,,,,,
Men oj jag skall till jobbet......
OK hon fixar ändå.
 
Vad jobbigt att jag skall jobba..... Men hon skall höra av sig om vad som händer.
Man blir ju orolig när kottarna är dåliga. Oj oj.
Jag kan inget göra i dag för jag skall till jobbet nu....
Så jobbigt att vara där nu.
 
Men som sagt i väg mot Västergården.
Här skall jag jobb mad Simon och vi har ett kväll pass.
Det kommer att gå bra, som alltid.
Dagen har varit bra och inga större event :) .
 
Nu har dagen dagen varit bra och Jill sitter och pysslar och knopar
lite lätt i Jills hörna. Vi har ett lucia tå att titta på så det är en upplevelse för våra gäster.
Nu tar vi fika och sen är det bara att planera för kvällen :)
 
En av gästerna får besök av fru och son..........
Denna son är en kille jag har suttit barn vakt till för ....
43 år sen.... 
Nu står han här, fan va kul. Kram kallas......
 
Så middag och kvällen är ett faktum. Inga hinner denna kväll heller.
Klockan går rätt fort när allt bara flyter och det är ju roligt....
Så nu är kl. 8.... och jag slutar.
 
Väl hemma tar jag en kaffe och njuter av den.
Är trött och känner att jag skall nog lägga mig innan jag faller ner av trötthet.
 
HAKUNA MATATA,
Det är ord som är bra.
//SUPER GRANNY

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0