Så är det söndag

 
SUPERFARMORS BLOGG
V. 50
SÖNDAG
151213
3:e ADVENT
Bildresultat för tredje advent 
Lucia dagen
 
Bildresultat för tecknad lucia
 
Dagens citat
Bildresultat för citat om julen
Nu kommer Lucia och sprider sitt ljus.
 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG.....
 
Ja jag har inte sovit så mycket kan man säga,,,,,,
Men Haylie ropar på mamma vid fyra så jag tog upp henne i sängen.
Där Linus redan log. Så.......
 Liten plats till mig blev det.blev det.
 
Nu är det utfodring på barn och två vill bada/duscha.
Sen är det två som kollar tv ( Joline & Linus)och två
grisar kollar på Martin (Amanda & Haylie).
 
Så morgonen har tagit fart klockan sex på morgonen.
Det är först Linus och Haylie, Amanda kommer sen ock lika så Joline.
 
Amanda tränger sig på ....
Frukost
Gott
Haylie i en funderar min....
 Jo barnen kan städa... eller.
 
Så morgonen gick som man förväntat sig,
trötta barn och lite bråk.
Men annars gick det bra.
 
Lunchen blev ju då makaroner ock köttbullar, nu sitter alla här
och även en trött seg och irriterad Juhani.
Och i allt detta kommer jag på....
Haylie skall inte äta köttbullar.
FAN
 
Ja ja hon tog bara tre hoppas det inte sätter stopp i hennes mage.
Skall ta ett snack med mamma Nea.
Ja ja nu är det gjort.
 
Linus skall sova så lägger honom på soffan och han somnar.
Så praktiskt Nu skall de andra åka hem, mamma och pappa till alla barnen kommer.
Så på med paltor och nu är det bara Linus kvar.
Han sover.
 
Jag fixa kaffe till Camilla och Thomas, så ringer man och säger.
Kaffe nu då, och ja Linus är vaken. Han kör spel med Ukki.
Han är så road.
 
Föräldrar kommer nu och plockar upp lilla killen.
Vi fikar och sen är det tack och hej, nu skall han till sin kusin Robert och Astrid.
Hälsa föräldrarna från mig säger jag.
 
Gubben fixar middag till han och mig... kyckling.
 
Jag kör Juhanie till Tana.... Nu när han är tillbaka så är det bara
att vara där tycker min kära son.
 
Hem till middagen... tack för den. Efter middagen tar jag en 
liten  stund på sängen. Och ja jag blir trött.
Det är alltid samma sak. När jag kommer till sängen så blir jag trött. 
Lite för trött. 
 
Men jag struntar i det....att jag blir seg, jag  behöver  min vila i dag.
Många barn var det i går. Så här ligger jag nu...
 
HAKUNA MATATA,
Det är ord som är bra.
//SUPER GRANNY
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0