Slut spurt

 
SUPER FARMORS BLOGG
V. 53
ONSDAG
151230
Abel & Set
GRATTIS
 
 
Dagens citat.
 
Ju lyckligare man är, desto mindre lägger man
märke till sin lycka.
av; Alberto Moravia
 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
Min väcka klocka är ett rent skit bekymmer.
Den har ingen av och på knapp. 
den ringer klockan fem varje morgon.
Jag lyckas stänga av snoozen,
men inte i dag.
 
Så när skiten ringer för tredje gången är jag
klarvaken och arg som ett klämt bi....
Ingen somna om här inte.
 
Går upp tänder ljus och hittar min själv igen....
Andas in ...... andas ut.....
Så nu känns det bra igen.
 
Fixar frukost och njuter av tystnaden......Lugnt och skönt
inte ett ljud bara mina andetag.
Så skönt.....
 
Och här kommer ...Linus.
God morgon killen du sov länge :)
Vill du ha frukost??? 
>ja tack<
Då så sätt dig här då....
> sitta och titta på Einsteins mormor <
OK kom då.
 
Sen kommer gubben upp som får ett mess att bildelen är kommen....
Han äter och drar till Hedins bil och sen till garaget.
Jag får besök av sonen Rickard och hans lillkille också.
Då blir det lite fart på killarna.
 
Jag fixar lite lunch så det kan tanka lite... men det gjorde
dom trötta och Linus somna först.
Jackson gick hem och sov.
 
Och då har man 40 min att slappa på.
Kollar tv och slappar i soffan.
Camilla och Thomas kom när Linus vakna.
Dom skall ut och slänga skräp i Länna.
 
Jag skall nu ta en tur till affären, måste ha mjölk och kyckling.
Men va????? Kycklingarna slut.
Det var tråkigt då tar jag fryst och fixar i ugnen.
 
Nu är det mat om.... 70 minuter.
Vad skall man göra under tiden????
Jag blev så skit trött.
 
Men nu är maten klar och det blev bara gott....
Wokgrönsaker, Kina sås, ris och kyckling.
Helt underbart gott.
 
Jag tar ett soffhäng och kollar på tv:en.... vad händer tror du???
Jo jag somna så klart.... Varför är jag så trött???
Det är omänskligt vad trött jag är.
 
Nå väl jag far ner med lite saker Camilla glömde hos mig,
hennes handväska och andra saker.
Lite kopp kaffe och snack med Lilla hon & Kim som var där.
Linus fladdra runt som en härlig virvelvind.
 
Nä nu är klockan åtta snart så jag packar i hopp mig och åker hem.
Väl hemma hittar jag gubben vid datorn och sen snacka han i luren med Salem killen
Vad gör vi i morgon????
 
Tror jag är för slut,,, vad händer???
Tar och drar mig till lite säng häng framför TV:n
 
HAKUNA MATATA,
Det är ord som är bra.
//SUPER GRANNY

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0