Söndag ja skönt :)

 
SUPERFARMORS BLOGG.
V. 49
SÖNDAG
151206
Nikolaus & Niklas
Grattis
 
Dagens citat.
Bildresultat för citat om julen
 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG.
 
Så åter igen en tidig och lång dag......
Jag känner lite ångers för dessa dagar då dom är så långa :)
Nu funkar dom så bra ändå.... jag har fina kollegor och vi är här tillsammans.
 
Så dusch, frukost och allt annat klart för avfärd till 
Västergården.....
Ett pass med Simon och det kommer att gå hur bra som helst.
 
Så plockar upp Maria och sen är det bara att rulla dit,
inga bilar ute en söndagsmorgon som denna.
Lite trafik vid Flemingsberg dock.
 
Nu är vi här.... då byter man om i källaren.
Upp till natten och skicka hem henne så hon får sova.
Allt har varit lugnt så det är bra.
 
Fixar med frukosten, och kokar kaffe.
Hjälper en boende och ser till att hon blir klar och får
frukost, sitter och kolla tv tillsammans och inväntar
kollega.  Planering....
 
Då går jag och hjälper damen upp, jag brukar ta henne på 
söndagar.... Dusch dag....
Klar med det hjälper till med andra gäster och så är förmiddan ett minne blått.
 
Lunchen då kommer även Lydiah, hon jobbar med Matilda i dag
så det blir att gå hem för mig klockan 16.00.
God lunch var det. Och klockan blir dags att gå hem.
 
Väl hemma var Jakson där med sina päron. Hans föräldrar och
han stanna inte så länge efter jag kom hem. Jakson
skall ha mat i sin lilla mage.
 
Nu har jag ätit middag och det var gott.
Kan känna en viss längtan.
Men nu har jag njutit av en go hopp knoppad middag av Ari.
Nu skall vi ta kväll och se vad som kommer på TV.
 
Slut i rutan
 
HAKUNA MATATA,
Det är ord som är bra.
//SUPER GRANNY

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0