Till röntgen.....

 
SUPERFARMORS BLOGG.
V. 50
TISDAG
151208
Virginia
GRATTIS
GRATTIS
 till mig själv på namnsdagen.
 
Dagens citat
Bildresultat för citat om julen 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG.
 
Min nya klocka är en underlig sak......
den har sin egen vilja och tänker ringa varje morgon klockan 5-
Jag stänger av den men det skiter i det för ringa skall den....
 
Så PH är uppe före gubben och det är han som skall i väg först :)
Tar mig en dusch och sen fixa frukost.
Nu skulle det allt vara gott med fil och flingor.....
 
Tar det i morgon. Skall köpa det i dag så det är nog bara att vänta.
Dagen ser lite stressad ut, när jag ser det från
almanackans perspektiv.
Men jag kör på och betar av en efter en.
 
Några telefonsamtal.....
och det är först till Folksam.
 Papper på moppen kommer hem så
jag kan ställa av den, gubben har liksom glömt de då.
 
Nu är det lite lunch och sen i väg mot stan... södra .stationen..
SÖS röntgen och ultraljud. Så man får allt hänga där i dag.
Att åka kommunalt är smidigt och så, men fan vilken tid det tar.
 
Väl på SÖS går jag till vanliga röntgen, och kommer in
efter bara fem minuters väntan.... bra där.
En massa plåtar hit och dit, det värsta var när
dom ville att jag skall böja leden som är stel.....
Går inte.
 
Men se då kommer röntgen läkaren in... jo då kom igen nu lite mer böj vill jag ha.
Och han vred min hand så tårarna rann, fan va ont de gjorde. Men sin bild fick han.
Nu skall jag vänta på ultraljudsundersökning.
 
Och där var det lite längre väntan.
Men det var ok då jag har en skvallertidning att läsa.
Hade varit kul med lite sällskap, trist att sitta här själv.
Men det funkar.
 
Så nu är det min tur......
Lite väntan så kommer läkaren igen.
Samma läkare som pinade mig på röntgen.
Nu skall vi kolla arm led och senor och blodkärl och...knöl.
 
Han är fundersam... vad är detta...... det är ingen bubbla på senor.
Det är ingen missbildning på blodkärl, det är bra över muskler...men vad är nu detta????
Det är benet som lyfter sig vid påfrestning.
OK... Så spännande.
 
Benet kan vara löst..... lika så ärt benet.
Så nu skall jag gå i 14 dagar och fundera.
Vad kommer dom att göra?????
 
Så nu är det bara att jobba och inte tänka för mycket, det blir bara knas då.
Skall ta mig hem nu...... promenad ner till södra station, tåget försenat. inga spår.
Nu kommer tåget, ja ha ja vi kan inte åka..... inget spår ledigt.
Kul.
 
Blir stående vig Älvsjö också, nu är jag väl i Tumba.
Så bussen är inne jag tar den. Skönt kan åka upp för mördar backen.
Hemma :) Då skall jag fixa med middagen, Linus skall komma... 
Föräldrarna skall köpa klappar till barn.......
 
Ja ja jag skall väl bara invänta gubben nu då.
Så nu äter vi..... sketti med köttis sås.
Linus ätrer bara sketytin.
 
Ja det är ju bara att hålla koll på tiden nu.
Jag börjar tidigt... så det blir väl ingen sen kväll direkt.
 
Så tar lite kaffe med Camilla och Thomas.
Dom skall ju hämta Linus.  Sen tack för i dag och hej.
Så nu är det tv i sängen. Kommer till ro.
 
HKUNA MATATA,
Det är ord som är bra.
//SUPER GRANNY

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0