Vi fortsätter denna helg....

 
SUPERFARMORS BLOGG.
V. 49
LÖRDAG
151205
Sven
GRATTIS
 
 
dagens citat.
Bildresultat för citat om julen
 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
Att sitta här och allt är super tyst och det enda jag hö är syrepumpen på akvariet,
då kan man verkligen gå ner i varv och få massa återhämtning.
Tänt ljus och bara andas och fokusera.....
 
Vilken härlig start på just denna dag.
 
Kommer tillbaka till den lite väl gråa verklighet men 
kan glädja mig med att varje minut är viktig.
Livet i sig själv är kort och nu är det hög tid att återgå till
mitt inre och hitta en väg som är bra för just mig.
 
Dusch och frukost klar, nu skall jag bara förbereda att gå ner
till bilen och ta mig och Maria till jobben.
En ny dag har nu rullat in.
 
Är på jobbet före tuppen, ha ha ha
Det känns som om jag bor där......
Men nu skall vi se vad för nytt som händer.....
 
Natten varit lugn och det är alltid ett plus. Alla sover så
det är bara att duka fram frukost buffé. 
Så på vagnen med kaffe koppar, smörgås fat,
glas, skedar, socker, mjölk, smör, bröd, pålägg, kaffe, tepåsar,
juice, grönsaker.......
Tror allt är med.
 
Här kommer en gäst så nu jobbar jag, min kollega kommer 8.00 så ett tu tre så kör jag.
Lunchen framdukad och här kommer maten... det rullar på och inga stora
saker sker. ja då sätter vi oss och tittar på tv :) skidor.
 
När vi fikar kommer denna lilla kille in och bjuder på pepparkakor.
Gästerna blir så glada, vilken överraskning.
 
Så nu är dagen slut på Västergården.......
Jag kör hem och här är min middag på G det är Ari
som fixa kyckling och grönsaker....
 
Kvällen infinner sig som den bör och jag skall kolla TV......
Eller hur pang så sover jag.....
 
HAKUNA MATATA,
DET ÄR ORD SOM ÄR BRA.
//super granny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0