Vi tar en ny dag då......

 
SUPER FARMORS BLOGG
V. 53
TISDAG
151229
Natalia &Natalie
GRATTIS
 
Dagens citat.
 
Man börjar bli ung
vis 60, och då
är det försent.
 
av: Pablo Picasso
 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
Vakna först vid fyra och sa då till mig på skarpen,
>skärp dig sov vidare nu<
Så med en kön känsla somna jag vidare.
 
Min klocka ringer en timme senare, men va... jag skall inte till jobbet.
Somna om igen och sov till 7,55
HURRA :)
 
Då kan jag starta med en frukost för att sen ta mig ett varmt skönt bad.
Gubben kommer upp också och kollar på filmen Walking ded,
Den trubbar av normalt tänkande på han.... undra om inte dessa filmer gjort honom.....
mer aggressiv :) ha ha ha.
 
 Jag frågar om vi skall äta lunch ute... och det ska vi så då förbereder man operation utgång.
På med massa kläder, och sen är man klar. Bara ett samtal till.....jobbet.
Jag kommer inte in på förmånsmenyn.
 
Här sitter jag och Lydiah  luren och försöker kolla läget.
Det funkar inte så vi bestämmer att hon skall ringa innan hon slutar. 
Nu far gubben och jag till Heron.
 
En lunch tillsammans och en liten fin stund.... letar present till...
Amanda......Hittar en skall kolla på net o net först.
Annars åker jag till Heron i morgon.
 
Så nu när man har tittat på andra stället så är det så att Heron i morgon blir det.
Camilla ringer och jag skall dit på kaffe..... Ari skall ringa Hedins bil.
Så jag far ensam ner till Brinken.
 
Här blir jag bjuden på smörgåstårta....
Så god så man dör.....
Får hem en bit till Juhani och Ari.
Så nu skall jag hem och invänta ett samtal från Lydiah.
 
Jag sitter och tittar på nyhets flödet, då ringer luren....
jobbet då är det Lydiah...... Så trevligt.
Nu sitter vi och kollar runt och ingen som helst lika sidor har vi.
Jag har inga kvittoställen eller om man vill byta peng till lön.
Konstigt.
 
Jag skall ta ett samtal till chefen i morgon.
Det kanske inte går nu när man har sagt att man går på 
må bra timme i veckan, vilket snarare blir stanna på jobbet i övertid alltid.
 
Nå väl vi har nu i alla fall en kväll framför oss....gubben kör till
Hedins bilar och jag får ett stycke Linus.
Föräldrarna skall ha egentid :)
 
Då skall plutten få sova hos mig och Ukki... vilket händer väldigt.....
sällan. Har dom svårt att släppa taget??? jo det är ju första barnet så det är nog lite så.
Ja nu skall jag ha /vi ha honom själva utan mamma och pappa, han är mycket roligare då, :)
Nä skämt åsido... Alla barn är bättre utan sina föräldrar, det var mina också.
 
Nu till kvällen som bara flyter på han äter köttbullar... och det är ju bra.
Han har en tendens till "mager het" Går i gener hans morbror  var 
ett långt och smalt barn.....
 
Linus blev trött där framåt 21 så då somna han på soffan med mig och Juhanie.
Jag blev sjukt trött av att han somna så jag tar mig till sängen.
Kollar färdigt på Harry Potter.
 
Sen är det 
god natt.
 
HAKUNA MATATA,
Det är ord som är bra.
//SUPER GRANNY

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0