Fullbokad :)

 
FREDAG
20150206
 Dorotea & Doris
GRATTIS
Barnbarn
 
 Dagens citat
 
 
Hej där 
Helgens dörr är här ....
Jag hoppas på sol i helgen  :) . 
GODMORGON MIN TROGNA LÄSARE. VÄLKOMEN TILL MIN DAG.
 
Eftersom jag dog i går runt åtta så var man vaken med tuppen.
Så min yoga blev lite längre, min dusch blev ännu längre .
Njutningen av frukosten var maximal.
  
Andas in ...........
håll....................
andas ut............
 
Robin uppe han är seg och är inte riktigt alert. 
Han känner sig trött och sliten. Ja det är vuxen-livet.
Han vill tillbaka lite och slippa ansvaret :)
Dom barnen :)
 
Ja i dag är det den officiella dagen då Saga får en lägenhet i Järna.
Man får gratulera och säga ,
Lycka till :) .
 
Vi här i Tumba skall nu bara fixa lite skavanker efter 20 år i samma lägenhet.
Ett antal barn och barnbarn. Dessa väggar har ett och annat att säga.
Det är inte så att jag skulle vilja lyssna ... ha ha .
 
Många drabbningar med söner och många tillsägningar,
utegångsförbud och .....  ja ....... allt.
Nu är dom stora mina barn så dom har eget.
Dom har det bra och det glädje mig.
 
Nu skall jag ha mindre lägenhet och sen är det dags för Robin att flytta ut.
Nog för att det kommer att ta ett tag.
Men jag har inte bråttom. han har det bra hemma :) .
(ett tag till )
 
Min dag är lite uppbokad i dag :)
Läkare, banken, fika, Salem.
Så ser det ut.
 
Låt dagen få grönt ljus.
Och jag kör igång dagen , mot vårdcentralen och mitt jobb.
Jag skall träffa min underbara läkare (som jag har haft i
mer än 25 år ) .
 
Det är OK med mig och jag har lite grön/gult ljus så jag
fortsätter mitt schema som jag har på jobbet.
Med det i bakfickan åker jag ner till centrum, skall
köpa nässpray till Linus och göra lite ärenden till mig.
 
Nu tar jag en snabbis till Brinken för pannkakelunch.
Lämna medicinen och sen vara det bara att
köra hem. Möter gubben i dörren ... han skall promenera.
 
När jag kommer hem ringer min telefon, det är min chef.
Jag får en förfrågan/ förflyttning ,  om jag kan tänka mig jobb
mer växelvård ?
Vad säger man ... jo ja det kan väl gå.
 
Många tankar far runt ... men hur gör vi med SOL??
Med vilka skall jag jobba????
Det blir massa ???? , men det blir nog bra.
Jag gillar utmaningar.
 
Så min dag fortsätter med att jag åker till Salem för att plocka upp två
ungar, det går som på räls. Vi kör hem och Joline frågar om
Ukki är hemma, och om Linus kan komma.
Och ja Ukki är hemma och Linus kommer en sväng
efter middagen, han vill inte följa med
och handla.
Det förstår jag, inga ungar gillar att gå i en mataffär.
 
( dom bilderna från dansen går inte att se, för mörka )
Barnen lever rövare och leker som besatta.
Vad kul att höra deras skratt eke i ett tomt rum.
Ficklampa och snurr dans det var de dom gjorde.
 
Vid 20.30 kom Camilla & Thomas vi tog en fika och
sen ramla Linus lite illa så det blev bullan Hugo.
Så ledsen. Dock vet vi att om man tittar lite på Einsteins går det över till slut.
 
Så nu är det väldigt sent och Jolin vet inte riktigt var hon vill sova.
Hon skulle sova bredvid Johanna men "nej nej det var inte så bra
farmor jag vill sova in min och Linus resesäng i ditt rum".
 
Nu blev det lugnt och är trygg och sover sött.
 
GOD NATT 
På återseende.
 
 
Till mina kära barnbarn;
Jag älskar er alla och saknar er jämt.
Skulle vilja ha er i min famn,
alltid.
Jag finns alltid för er.
 
  Tack för i dag
 
Hakuna Matata, Det är ord som är bra. //super granny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0