Oj redan torsdag

 
TORSDAG
20150226
 Torgny & Torkel
GRATTIS
Mitt nya kommande jobb.
 
 Dagens citat
 Bildresultat för citat om livet
 
Hej där 
 Nu hoppas vi på våren, det har varit så fina dagar.
Men jag vet det kommer bakslag.
GODMORGON MIN TROGNA LÄSARE. VÄLKOMEN TILL MIN DAG.
 
Upp med tuppen så jag hinner med återhämtnings yoga.
Det är viktigas på dagen.
  
Andas in ...........
håll....................
andas ut............
 
Duschen och min underbara frukost.
Lite koll på nätet  måste kolla vad som händer i världen.
 Nu är jag färdig för att ta an jobbet och dagen för övrigt.
Bildresultat för skrapa bilrutor
En kaffe till innan jag skrapar rutor på bilen :)
Det har varit minus i natt.
Min lilla Bumble Bee är på G att haverera, det låter som en
plåtburk med stenar i som skakas när jag startar den.  
Undra hur länge den håller :(
 Bildresultat för stenras
Tror jag har lite otur med bilar just nu ... min Saab är
fortfarande trasig ... gubben skulle fixa den men det har inte hänt.
Så nu kör jag omkring med ett förklädd rymdskepp som håller på
att haverera .
 Bildresultat för omvårdnad
Så kom till jobbet i alla fall .... Skall jobba med Reneé
Det blir kul ... hon är skit bra att jobba med.
Ja vi har en sån där dag där allt går i ett.
Inte i en stressig väg utan så soft att det kommer att vara bra.
Bildresultat för gemensam lunch 
Oj nu är klockan redan 12.00 och det är lunch.
Pannkakor till efterrätt.
 Det är lite så där mysko tycker jag ... ärtsoppa och pannkakor ja det är OK.
Men något lättsamt som efterrätt skall det vara.
Bildresultat för växelvård 
Och nu slutar jag ... jag kollar in lite på B-sidan, det är ju där jag skall vara nästa vecka.
Så nya möbler och nya gardiner, sängarna skall bäddas och allt är på plats.
Det blir fint som katten. 
Nu är det bara att kolla om lilla bilen vill starta ......
jo den gör det :) Så bra.
Nu är jag på väg hem, kollar om Nea skall bjuda på kaffe ,
men nej nej det fanns ingen tid för det.
OK det var ju snällt.
 
 Bildresultat för potatisgratäng med kyckling
Nu far jag hem och tröstar mig med eget kaffe.
Robin är på G ut men han kommer inte iväg förens klockan
16 och då fixar jag middagen till mig och gubben.
Bildresultat för myskväll 
Jag fryser inne i hela kroppen och vet inte riktigt vad som händer.
Tar lite kaffe och en filt så går det nog bra.
Lite tv och sen göra det bekvämt
för kvällen.
   
GOD NATT 
På återseende.
 
 
Till mina kära barnbarn;
Jag älskar er alla och saknar er jämt.
Skulle vilja ha er i min famn,
alltid.
Jag finns alltid för er.
 
  Tack för i dag
 
Hakuna Matata, Det är ord som är bra. //super granny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0