På vift med en boende.

 
TORSDAG
20150205
Agata & Agda 
GRATTIS
 Mitt jobb
 
 Dagens citat
  
Hej där 
 Vår första vecka i februari går mot första helgen.
Och det skall tydligen bli sol då :)
GODMORGON MIN TROGNA LÄSARE. VÄLKOMEN TILL MIN DAG.
 
Jag har en dusch och yoga lite för tajt i dag.
Min älskade frukost.
Skall ju vara på jobbet innan sju.
  
Andas in ...........
håll....................
andas ut............
 
 
En märklig sak inträffa just för ett litet tag sen ....
Min son kommer upp ... han klär sig och går!!!!
Men vänta nu du brukar ju ta 05.48 tåget .... i
inte 05.33. Du kommer att vara där....
i ottan :)
 
Nä då säger han jag kommer att vara där 0620.
Ok Bara du vet att du gör rätt.
Söt kille de där.
 
Min dag är på G och rullas upp.
Skall gå till bilen om 20 min.
 
Så då är jag på jobbet och hinner med en fika :)
Så ... nu skall ja gå och hämta min tant.
Vi sätter oss här i entrén.
Taxin brukar vara sen :)
Även denna gång.
 
Jag tror att vi har så pass gott om tid så 20 min är inte hela värden.
Eller så blir de så ... han hittade inte så bra så vi körde lite fel och lite hit och dit.
Väl på Sabbatsberg / Aleris så har vi inte så stor väntan ....
 
Vi blev klara på noll-tid så jag ringer och om beställer taxin :)
Så vi får den tio över nio :)
Smart ....
 
Lilla gumman bredvid mig blir lätt förvirrad på vägen hem.
Hon känner inte igen sig.
Glad blir hon när vi kommer hem och hon kommer in till sig.
 
Så nu är min dag över och jag känner mig nöjd.
Tar en kaffe och förbereder mig att åka till
Brinken.
 
Lunch .... Tacos
Super gott mums.
Tandhygienisten nästa.
 
Kommer dit ... borstar bort lunchen och får en mild mintsmak i munnen.
Så min tandhygienisten heter Daniel, jag sätter ner mig för jag är 4 min för tidig.
Sitter där och ser att min tandsköterska kolla på mig sen på skärmen och så på mig igen.
Ropar mitt namn och säger att han inte är här..........
 
Nähä dom har försökt nå mig i går .... Ingen har ringt mig.
Vi kollar nr: dom har en siffra fel.
Så därför har inte jag fått något samtal.
Ny tid bokas.
 
Ner till ICA och handla lök till maten och sen hem.
Ari åker till Tompa och jag städar hemma.
Han hinner inte han har så mycket att göra.
 
Gubbdjävel.......
 
Camilla ringer och undrar om jag kan passa Linus medan hon åker till Salem.
Linus är febrig ... trött och lite dålig. Ja det är klart att jag passar han.
gubben lilla är ju dåsig till tusen.
 
Vi har en lugn stund på soffan, gos och lite barnprogram.
Vi har det så mysigt han och jag.
 
Så är det bara att brassa på hem och kolla lite hemma.
Fixa middagen och lite av varje.
Kollar lite på tv och sen händer det något.
Jag tvär dör ..... kan inte vara vaken det fungerar inte.
 
Min dag är slut.
  
GOD NATT 
På återseende.
 
 
Till mina kära barnbarn;
Jag älskar er alla och saknar er jämt.
Skulle vilja ha er i min famn,
alltid.
Jag finns alltid för er.
 
  Tack för i dag
 
Hakuna Matata, Det är ord som är bra. //super granny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0