Vi går vidare i veckan

 
TISDAG
20150210
Iris 
GRATTIS
Fina kollegor på
Västergården ett :)
 
 Dagens citat
 
 
Hej där 
 Vi ramlar på med dagarna i veckan.
Tisdag i dag och det är barra att ta sig mot jobbet.
GODMORGON MIN TROGNA LÄSARE. VÄLKOMEN TILL MIN DAG.
 
Ljus, yoga, dusch, frukost.
Känner efter hur det känns.
Allt på plats.
  
Andas in ...........
håll....................
andas ut............
 Bildresultat för omvårdnad
Börjar sju i dag så nu är det av färd mot jobbet.
Bumble bee rullar som han skall och det är ju bara några
smärre små fel på min fina bil.
Buckla i dörren och en spegel som jag klantigt nog hade sönder.
 Bildresultat för frukost på bricka
Väl på jobbet ser jag att vi bara är två och inte tre ....
Tur att jag titta. Frukost och medisin utdelning till samtliga.
Min kollega kommer åtta så då är jag nästan helt klar.
 Bildresultat för dubbelbemanning inom vården
Vi har två som vi skall vara två med. Så vi tar och planerar.
Här är det bara att kolla vad som skall göras och dela jobbet på två.
Hur stiligt som helst.
 Bildresultat för kyckling lunch
Dagen rullar på och lunchen kommer och vi bjuder på
kyckling. Så är min dag slut.
Ner och byta om och sen är det väl bara att rulla på resten av dagen.
Plockar upp Ari strax före Tullinge från Tumba hållet.
Han promenerar dit.
 
Vi tar en kaffe och han städar lite :), det händer så
sällan att man blir lite lång i ansiktet när det händer.
Fixa lite i badrummet :)
Robin skall få ha sina saker där :)
 Bildresultat för fisk med äggsås
Så dagen rulla på och nu är det middag :) Fisk fixar gubben.
Det är gott äggsås är alltid gott.
Han har hittat kryddor :) ovanligt :)
 Bildresultat för somnar framför tv
Så nu kommer kvällen och jag skall titta på lite tv.
Och vad som händer sen ..... ha ha ha
jag somna ... det är inte klokt, jag är totalt sänkt.
Snacka om taskig livskvalitet man har när man dör efter att man har jobbat :)
 
Jag vaknar ju upp sen rumt 23 tiden och hur skall jag sova nu då????
 
GOD NATT 
På återseende.
 
 
Till mina kära barnbarn;
Jag älskar er alla och saknar er jämt.
Skulle vilja ha er i min famn,
alltid.
Jag finns alltid för er.
 
  Tack för i dag
 
Hakuna Matata, Det är ord som är bra. //super granny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0