Visit på Solhöjden och IKEA

 
ONSDAG
20150225
Sigvard & Sivert 
GRATTIS
 Min dag på
Solhöjden
 
 Dagens citat
 Bildresultat för citat
 
Hej där 
Och så har vi en ny dag att förvalta.
Det är en konst att få 24 timmar till ett enastående minne.
Jag kommer att lägga några timmar av dessa 24 i dag till ett bra minne. 
GODMORGON MIN TROGNA LÄSARE. VÄLKOMEN TILL MIN DAG.
 
Ja en ny härlig dag ... vakna av fin fågelsång utanför mitt fönster,
ja jag har fönstret öppet på natten. Jag vill ha frisk luft.
  
Andas in ...........
håll....................
andas ut............
 
Då är det bara att tända ljus, återhämtning, dusch
och frukost :) så gott .
Dagen kan ta fart.
 Bildresultat för solhöjdens äldreboende huddinge
Så min planering är gjord och jag skall börja lite med att tömma bilen :).
Jag har barnvagn och stol där bak, inget som skall med i dag :)
Så och nu bär det av till Solhöjdens äldreboende.
Bildresultat för beställning av samtrans 
Det var en trevlig dag som jag hade på Solhöjden.
Inte nog med att jag träffa en kompis från pluggandet på högskolan Elli
utan min goa arbetskamrat från Rosendalsgården, Zavere.
Oh vad det var kul att träffa henne.
 Bildresultat för lunch
Elli var den som hjälper mig med beställningar och hon kommer till
Västergården på tisdag också. Det är en tjej som har lätt för att lära ut.
Jag blev bjuden på lunch, så trevligt där satt boende med arbetskollegor, chefen och ssk.
Alla åt vi tillsammans och det var så mysigt. måltiden tog då en timma.
 
Inge stress inge jäkt att man skall gå på rast, nä allt var så bra så.
Det är ett måste vi skall anamma på vår växelvård.
Tusen tack till Solhöjden, det var en bra dag för mig.
 Bildresultat för överkast från IKEA
Nu var det bara att köra till Västergården och plocka upp Jill och Sara.
Vi tre skall till IKEA för inköp av lite saker vi behöver.
Och gissa vad bra saker vi köpte.
Vi är bäst på att handla.
Bildresultat för rekvisitionen 
Det drog ut på tiden, vi skulle ju ha varit uppe på plan 2 och fixat rekvisitionen först.
Nu fick jag sprinnga i väg och fixa den, våra varaor sattes på parkering.
Jaga upp till plan två och sen tillbaka.
Så nu är det grönt. Då far vi till jobbet.
 
Johanna mötte oss och vi packa in och fixa, massa nya saker.
Och sen körde jag Jill till Huddinge och sen bar det iväg hem.
Jag var hemma 17.30 pip.
Bildresultat för korv och mos 
Fixa middagen korv och mos.
Vänta in gubben och prata lite med han.
Nu måste jag hämta vagnen som står hos Camilla.
Jag ställde ur den där eftersom jag skulle ha massa saker från IKEA i bak.
 
Nu är jag hemma och skall fixa kväll för mig :)
  
GOD NATT 
På återseende.
 
 
Till mina kära barnbarn;
Jag älskar er alla och saknar er jämt.
Skulle vilja ha er i min famn,
alltid.
Jag finns alltid för er.
 
  Tack för i dag
 
Hakuna Matata, Det är ord som är bra. //super granny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0