Kalas :)

 
LÖRDAG
20150110
Sigurd & Sigbritt 
GRATTIS
Olivia Grattis 
 Dagens citat
 
 
 
 
Hej där 
Efter ett långt el avbrott i går kväll i hela Tumba och Salem.
Sittandes och vänta på Saga som springer ut i mörkret så klart.
Tuppar man av vid 0430 och vaknar mer ett ryck runt 8.30.
GODMORGON MIN TROGNA LÄSARE. VÄLKOMEN TILL MIN DAG.
 
I dag är man mosig i hela skallen, trött som fan
och irriterad som helvete.
  
Andas in ...........
håll....................
andas ut............
 
Duschen först för att få ilskan att rinna av.
frukost sen för att dämpa ångesten.
Nu skall jag återfå min energi.
Tänder ljus, andas, känner hur jag blir lugnare och lugnare.
 
Så nu kan min dag fortsätta......
Jag tar en förmiddag i lugnets tecken . kollar TV och nätet.
Gubben fixar lunch och det är soft.
Vädret skall tydligen bli grisigt. 
Vid 13 tiden ringer Camilla och Thomas. Dom har hämtat
en ny bilbarnstol till mig :) Så skall dom komma förbi
och hämtar mig så jag kan köra hem bilen.
 
Nu är det nog lite tilme att ta sig mot Jerrys hem.
Vi skall väll gratta Olivia. När vi kommer utanför Södertälje börja
snöandet till ta och det blir mer och mer.
 
Jag kan köra 60 på motorvägen ... Jag är inte ensam om den farten.
Det är bara ett par stycken som kör om.
Dålig sikt och moddig vägbana.
 
Så väl hemma hos Olivia får hon ett av två paket.
Det andra som hon skall ha ligger i deras hus.
Så pappa får lov att hämta det sen.
 
Hon blev glad åt dockan hon fick.
En Barbie med väldigt mycket rörliga delar;
fotled, knäled midjan, axlarna, armbåge och handled.
 
Tårta, kaffe, kaka och bullar mumsigt.
Det är bara att hugga in ....
Men var är resten av folket???
Kommer ingen över att gratta Olivia??
 
Tur  att vi var där då. Hon fyller ju faktiskt fyra år.
Ja jag tror att det var lite irriterat att det inte var
någon som kom, vi var ju sena också ...
 
Nå väl vi skall ta oss hem ...
Men nu snöar det inte. Hoppas plogen hunnit med
att ploga på hem vägen.  Jo då från Mariefred till Södertäljes gräns var det plogat.
Men det är otäckt när man fastnar i modden och bara glider åt sidan.
 
Men vi klara resan bra. Jag gillar inte att köra i oväder det är jobbigt som fan.
Vi tar vår middag på Big burget i Hallunda.
Nu är det bara att fara hem och relaxa. Jag är spänd i alla muskler.
 
Lite tv serie med Robin
Nu ta jag natt.
  
GOD NATT 
På återseende.
 
 
Till mina kära barnbarn;
Jag älskar er alla och saknar er jämt.
Skulle vilja ha er i min famn,
alltid.
Jag finns alltid för er.
 
  Tack för i dag
 
Hakuna Matata, Det är ord som är bra. //super granny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0