NJUTARDAG.

 
LÖRDAG
20150117
 Anton & Tony
GRATTIS
 Fin dag
 Dagens citat
 
Hej där 
En dag där jag skall kolla film med min man. 
GODMORGON MIN TROGNA LÄSARE. VÄLKOMEN TILL MIN DAG.
 
Vi startar dagen med att göra välling till Snuttskrutt .
  
Andas in ...........
håll....................
andas ut............
 
Jag har fått en hel skön natt och tänker ta mig en skön morgon.
Ljus och yoga är för energin och återhämtning.
Jag känner att det bara känns underbart i min kropp.
Frukosten med fil och müsli, smörgås och kaffe,
kan man begära mer??
En lång stund av tystnad och bara jag och datorn.
Ja ja jag vet man skall inte sitta framför datorn så mycket.
Men det har blivit min återhämtnings grej ... tystnad och ingen som stör.
 
Nu kommer Amanda upp hon är lite trött så jag ber henne vila i
soffan lite och kolla lite tecknat. Ytterligare några minuter till mig.
Man får ta tiden när den bjuds :)
 
Så vad kan vi nu  göra av dagen? Jag har planerat lite film
med gubben så jag hoppas det fungerar.
Nu tar jag och fixar frukost till Amanda och klimpen. 
Det är ju bara att bjuda på något gott.
Det är svårt att få Amanda att äta ... hon gillar inget så hon äter ett par skedar yoghurt
men smörgåsen ligger kvar. Det var tydligen inget hon vill äta.
Det är ju lite så hemma hos mig, jag kan bjuda på det jag har ... vill man inte äta av det ...
då kan inte jag hjälpa det. Jag tänker inte fara ut och handla direkt ....
 
Nu skall jag fixa ordning inför dagen, packa i hopp allt som skall med till Salem.
Skall lämna klimpen vid 13 tiden. Vi har lite lek tid och Amanda sitter vid datorn ...
Det är den som lockar tjejerna hit ...
 
Oj redan lunch ... ok då blir det något hopp plock.
Amanda äter nu en smörgås i alla fall.
Hon smakar även på soppan ... ingen hitt direkt.
Det är ju alltid något.
 
Nu min lilla klimp skall vi till mammsen och pappsen.
Dom längtar efter dig tror jag. Vi bökar på oss alla kläder och sätter dig i den tråkiga stolen.
Du tycker verkligen inte om den.
 
Väl i Salem tar jag lite kaffe, och hinner med lite snack.
Mamma är så pass pigg i dag att hon är lite uppe.
Det är bra det.
 
Nu lämnar jag huset i Salem för att se till att Amanda är färdig
att åka till farmor Tina. Allt packat och allt på sin plats.
får mess av Tina att hon kommer vid tre, det blir så bra de.
 
Så nu är det jag och gubben ... ja just Saga också, hon kom hem nu efter
två hon har varit hos en väninna över natten.
Jag är tvungen att åka och köpa potatis till middagen.
 
Gubben fixar maten så vi äter middagen innan Saga
går till jobbet. Hon har ett kvälls pass.
Då är det bara vi hemma och vi skall kolla film.
Stålis ....
 
När filmen nästan var slut tog jag ett hett bad ... kroppen vill inte som jag vill.
yr och trött som fan ... vad händer???
Jag är inte på humör för sånt skit, skall börja jobba igen snart.
 
Jag blir segare och har så konstig känsla i min kropp, yr och konstig.
lägger mig på sängen för att se om det försvinner.
Vi har ju tv i sovrummet också så jag kollar på film.
Gubben kom och lade sig också, men han somna
som en klubbad sel.
 
Vi gör kväll här.
  
GOD NATT 
På återseende.
 
 
Till mina kära barnbarn;
Jag älskar er alla och saknar er jämt.
Skulle vilja ha er i min famn,
alltid.
Jag finns alltid för er.
 
  Tack för i dag
 
Hakuna Matata, Det är ord som är bra. //super granny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0