Till sös i dag

 
TORSDAG
20150105
 Hanna & Hannele
GrattiS
Dagens blomma går till
Hendrik Hammarberg
Kirurgen med stort K 
 Dagens citat
Hej där 
I dag kommer min dag den dagen jag får beskedet. 
Henrik skall kolla min hand ... är den OK?
GODMORGON MIN TROGNA LÄSARE. VÄLKOMEN TILL MIN DAG.
 
  
Andas in ...........
håll....................
andas ut............
 
Vilken stuts upp i dag ... tanken så full att jag nästan grips av panik.
Jag kollar en extra gång på mina papper.
När skulle jag vara på röntgen?? ... 13.55.
 
Då har jag morgonen på mig att förbereda mig.
Min återhämtnings tid men ljus och allt.
Frukost, duschen och lite kaffe vid datorn.
 
Gubben kommer upp och det är full fart med allt.
Tror jag är lite nervös det borde jag inte va
MEN
JAG ÄR DET.
 
En fika hos Camilla skall jag nog hinna med.
Det blir en lunch också. Dom hade tacos.
Jag passa på och norpa lite.
 
Så nu skall dom till centrum och jag kör dom dit.
Jag far sedan i väg mot Sös.
Det går snidigt och jag kommer dit så pass att jag kan köpa kaffe.
 
Nu väntar röntgen .. en kort väntan på fem minuter,
nu är det min tur. OK en bild då handen ligger platt på bordet, bra den är OK.
Den andra är handen på högkant, med tummen uppåt.
Jo då den bilden blev också bra.
Klar.
 
Nu upp till mottagningen. Registrera mig i kassan.
Till väntrummet längst ner åt höger. OK kan vara kul att byta rum ibland.
Kollar i en tidning känner mig lite nervös.
Hoppar till då han ropar
"Westerberg"
 
Går in ... sätter oss på varsin sida av bordet. Lägger upp min hand.
Han vrider, dras, klämmer, trycker. Han ser min rörlighet böjer handen bakåt,
nä där är det stopp och det skall inte tänjas mer.
Sen böjer han den framåt .....
hemmm
Lite mer töjning här säger han.
 
Han är nästan helt nöjd ...........
Det är mina stickningar och domningar i fingrarna som han inte är nöjd med.
Och bullen på insidan av handleden. Annars var allt bra.
Jag skall börja jobba 25 % den26 januari ......
HURRA
 
Och nu känns allt bra. Jag skall bara åka hem och
och köra Robin till klippning hos Camilla.
Så då kommer jag hem till min man som har haft en bra
dag utan att höra på mitt tjat.
 
Vilken middag han har gjort fläskkotlett med sås
potatis och grönsaker.
Efter middagen lade han sig han har ansträngt sig så
mycket nu så nu måste han vila.
Ha ha ha ha
Ljus i stora mängder det är så fint.
 
Jag får för mig att ta bort julen och fixa med hemmet.
Tänder lite ljus och det blir mysfaktor 200.
Så fint.
 
Det är kväll nu och jag vill nog bara få denna dag att gå vidare så jag kan
komma närmre till jobbar dagen.
 
Har ju också varit vid gravarna.
Dock inte i dag med för ett par dagar sen.
  
GOD NATT 
På återseende.
 
 
Till mina kära barnbarn;
Jag älskar er alla och saknar er jämt.
Skulle vilja ha er i min famn,
alltid.
Jag finns alltid för er.
 
  Tack för i dag
 
Hakuna Matata, Det är ord som är bra. //super granny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0