Dagen som slutar vecka 29

 
Bildresultat för Phia
Hakuna Matata, Det är ord som är bra. //super granny
 
SÖNDAG
20150719
 Sara
GRATTIS 
Kristi förklarings dag

Kristi förklarings dag är en Kristusdag, till minne av lärjungarnas besök på Förklaringsberget och Kristi förklaring.

Den infaller i Svenska kyrkan 15 veckor efter påskdagen, vilket år 2013 är söndagen den 14 juli. Den liturgiska färgen är vit. Dess ursprungliga firningsdatum är den 6 augusti, men sedan reformationstiden ersätter den Sjunde söndagen efter trefaldighet. I Östkyrkan är den en stor festdag.

Temat för dagens bibeltexter enligt evangelieboken är Jesus förhärligad, och en välkänd text är den text ur Matteusevangeliet där Petrus, Jakob[förtydliga] och Johannes följde Jesus upp på ett högt berg och fick se även Mose och Elia i en syn och höra en röst från himlen:

"Detta är min älskade son, han är min utvalde. Lyssna till honom."
Bildresultat för kristi förklarings dag
 
 
 Dagens citat
Bildresultat för citat om kärlek  
GODMORGON MIN TROGNA LÄSARE.
VÄLKOMEN TILL MIN DAG.
  
Bildresultat för hjärtan  
Andas in ...........
håll....................
andas ut............
 
Bildresultat för ringande väckarklocka 
Det är bara att gå upp klockan ringer och jag skall jobba i dag,
och det betyder sju på morgonen.
Det är så bra så.
Bildresultat för hastighet 
Duschen i hög hastighet, frukost i låg hastighet,
ner till macken och fylla på luft i hög hastighet,
till jobbet i normal hastighet.
 
det betyder att jag är på jobbet 06.35 .....
Det blir bra, hinner med rapport, kaffe och duka frukostvagnen :)
Sitter och funderar över vad jag skall göra ....
 
Börjar nog med en dam som kommer gående här......
Jag skall nog se till att hon får kläder på sig och frukost i magen ....
Sen en liten dam till :)
 
Och här kommer en man ja då är nästan alla uppe :)
Vilket flyt, min kollega kommer om 15 min....
soft start på dagen :)
Bildresultat för pappeljotter 
Jag har en dam som skall duschas och rulla hår och pyssla och feja.
Det tar sin tid och det får det göra, inge stress här inte.
Allt är så ... söndags skönt :)
 
Matilda kommer nu vid tolv lagom till lunchen.
Det är kalops och det var gott.
Vi fortsätter softa och Matilda bakar.
 
Bildresultat för äpelkaka med haver 
Så innan dagen är slut för mig kommer jag att äta Matildas goda äppelkaka.
Den är så god att man nästan dör.Och det gör jag av socker chock. 
Nu går jag hem, eller nä jag måste ner till macken och
pumpa i luft i däcket.
 Bildresultat för relax
Nu skall jag hem ..... relaxa och sova.....
 
 
 
GOD NATT 
På återseende.
 
Bildresultat för kärleks nallar 
Till mina kära barnbarn;
Jag älskar er alla och saknar er jämt.
Skulle vilja ha er i min famn,
alltid.
Jag finns alltid för er.
 
Bildresultat för DIKT TILL BARN
  Tack för i dag
Bildresultat för mary poppins
Hakuna Matata, Det är ord som är bra. //super granny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0