En dag med ute tid.


 
Bildresultat för Phia
Hakuna Matata, Det är ord som är bra. //super granny
 
SÖNDAG
20150712
 Herman & Herning
GRATTIS 
 Joline
 
 Dagens citat
Bildresultat för citat om vänskap på svenska 
GODMORGON MIN TROGNA LÄSARE.
VÄLKOMEN TILL MIN DAG.
  
Bildresultat för hjärtan  
Andas in ...........
håll....................
andas ut............
Bildresultat för solig dag 
Det är en solig fin dag och jag bara måste ut på promenad i dag.
Vi kör en ute dag hoppas jag.
 
Men nu är det frukost för mig först.
Sitter och andas lite och känner återhämtning.
Det är stilla och tyst, gubben kollar på TV i vardagsrummet.
Bildresultat för farmor 
Se där någon som ropar "farmor" ....
Jolin har vaknat och hon öppnar dörren från sin resesäng.
Hon har långa armar.
 
Hon är av vänta med frukost typen ... ingen bra combo när
man skall vara i skolan. Då är det viktigt att äta på morgonen.
Men nu är det så att jag har planerat att fara till parken.
Så nu får hon allt vara på lite.
Bildresultat för vattenfall 
Hon skall minsann duscha först, jo det skall jag också.
På men kläder och klockan tickar på, vi hinner med lunch också innan jag
Ari och Jolin går. Vi tänkte ta en liten glass på vägen :)
Men Issas var stängt. 
Ukki och Jolin på väg till parken
Bestämda steg
 
Så nere i parken går jag till badhuset och köper en glass.
Men det blev så galet fel när jag kom tillbaka.
Jolin ville inte ha sperello, hon vill ha piggelinen.
Och Ari börja grimasera och tycker den är äcklig.
Kasta den då ..... barnrumpa!!!
Bildresultat för sur gubbe 
Jo det gjorde han ... där hade det varit stopp, men min man som är
en av världens största bäbisar blir en bobba lobba.
Han år sin väg, och Jolin kommer till mig och frågar vart skall Ukki???
Ja du gumman är sur och barnslig.
Hon är så modig, klättrar bara hejvilt.
Vi stanna kvar och hon lekte. Nu var det massa tid med bara mig.
Hon tjata om att vi skulle gå till Linus.......
Men han var inte hemma så det går inte ... sa jag.
 
Mer klättrande.
En bäbis gunga som hänger högt :) Då kan även Jolin med långa ben sitta i den.
 
Vi börja gå hem sakta och lugnt, hon lekte lite på alla parker som kom längst vägen.
Det kör massa kross runt om här i Storvreten, hon är inte så
förtjust i det Jolin gillar inte när dom låter så mycket.
 Bildresultat för frost
Väl hemma kommer vi att slappa framför tv med frost.
Min lur ringer och min kompis Eva med två döttrar kommer på besök.
Hel kul att träffa Anna (hon bor just nu i Kiruna)
 Lite fika då.
 
Så nu är det väl dags att fixa middag eller vad säger du Jolin....?
Nä hon vill inte ha middag, men klockan är ju halv fem ....
är du inte hungrig????
 Bildresultat för köttfärssås
Jo lite då OK Du får lite mat då. Spagetti och köttfärs.
Hon åt inte med än 15% av den lilla portionen jag lade upp.
Kolla Jolin surgubben kommer :)
 
Han satte sig och åt mat han också.
Fick mess från Nea som undra när Jolin skall hämtas, det är ju
tur att hon inte bestämmer i detta läge, hon vill ju vara kvar i minst 100 år :).
Pappa kommer 17.30 för att plocka upp dig gumman.
Det blir bra det.
 Bildresultat för slappa
Nu skall jag göra kväll för mig och bara slappa.-
 
GOD NATT 
På återseende.
 
Bildresultat för kärleks nallar 
Till mina kära barnbarn;
Jag älskar er alla och saknar er jämt.
Skulle vilja ha er i min famn,
alltid.
Jag finns alltid för er.
 
Bildresultat för DIKT TILL BARN
  Tack för i dag
Bildresultat för mary poppins
Hakuna Matata, Det är ord som är bra. //super granny
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0