Konsten att göra ingeting

 
Bildresultat för Phia
Hakuna Matata, Det är ord som är bra. //super granny
 
LÖRDAG
20150711
Eleonora & Ellenor  
GRATTIS 
 Solen
den har visat sig då och då
 
 Dagens citat
Bildresultat för citat om vänskap på svenska 
 
 
GODMORGON MIN TROGNA LÄSARE.
VÄLKOMEN TILL MIN DAG.
  
Bildresultat för hjärtan  
Andas in ...........
håll....................
andas ut............
Bildresultat för kramp i vaden 
Sov som en gris när mina vader krampa igen ...
Hela natten har varit en kamp mot kramper i vaden.
Trött och irriterad vaknar jag av att gubben gjort frukost.
Bildresultat för egg smörgås
Han har fixat egg smörgås till frukost.
 Så nu får jag nog vara glad åt det trots att jag är dö trött efter en dålig natt.
Men det är bara att hälla i sig vatten så jag slipper det en natt i gen.
Bildresultat för blåsigt väder 
Dagen är blåsig och det ser inte så bra ut ... kan komma regn....
Och det är ju inte så bra eller.... Vill ju ha lite sol nu när man är ledig.
 Och när jag hämtade Juhani så kom solen fram, de du gubben lilla,
inte dåligt.
Bildresultat för prata i luren
Efter som jag missa Jolins samtal i går så ringer jag henne....
Hon berättar glatt att hon minsann har pratat med Linus och att hon skall dit.
Sen skall hon komma till mig. För hon saknar mig.
 Bildresultat för mjölk
Handla lite mjölk och bröd på Willys det är billigt och bra :)
Nu skall vi se ... oj killen bjuder mamma på kaffe :)
Tack min kära son det var gott.
Och här har man en hund i bilen .....
Bildresultat för parkering
Bil grannen med mig har suttit 20 minuter och då har
dom gott in och be dom ropa i högtalarna.
Synd att jag inte fick höra de utropet.
Hoppas det löd.....
Bildresultat för Caddy
" Ägaren till en vit Caddy med regg nr xxx...
var vänlig och gå till din bil och släpp ut hunden"
Bildresultat för hund i varm bil
Det satt en liten vit hund och flämta där inne.
Är det någon som vet hur länge man måste vänta tills man får slå in rutan???
Är det innan vovven tuppar av eller när den ligger av tuppade???
Bildresultat för tillrätta visning
Ägaren kom ut och jag kör fram och talar snällt om att man lämnar inte
en hund i en varm bil, det är 22 grader ute och mycket mer i bilen.
Jag har luftkonsignering på sa killen med nyckeln i handen.
 
Bilen måste väl ha nyckeln i och på slagen för att
luften skall blåsa in Eller????
Min gubbe har i alla fall talat om för mig att så är faller,
nyckeln måste vara i och på slagen.
 
Så denna kille vet tydligen inte om att det funkar så.
Jag sa åt honom skit snack gubbe lilla nästa gång slår jag in rutan.
Fy vad arg jag kan bli. Har man hund med sig så kan går man inte
in och lämnar hunden kvar i bilen.
Bildresultat för städa kylen
Det blev en liten snabbis hem och plocka in mjölken.
Fick för mig att här skall torka ur kylen.
OK då blir det så.
 
Ut med de lilla och sätta gång med torka av och diska ur.
Råka kolla lite på listerna vid köksdörren ....
min gubbe står och håller i den när han sätter på sig skor och arbetskläder.
Smutsiga arbetshänder, på med massa medel och torka.
Bänken är flammig och smulig .... fan nu är bläckfisken igång i gen.
Ta nu mig samman och fixar kylen klar.
Bildresultat för ångest 
Nu slutar jag innan jag får ångest och hjärtkramp igen.
Så jobbigt ....Nä kolla lite nyheter på nätet.
 
Pratar lite med Camilla om planer för dagen/kvällen.
Jag skal ju hämta trollungen :) men nu är det fullt upptaget med
Linus och Thomas så man skall inte störa.
 
Vi tar en middag med dom så kan det vara bra sen så när skall vi komma ....?
Runt sex tiden OK blir bra. Det är ju ett par timmar dit. 
så n vila lite. 
Bildresultat för grillat kött
Gubben duschar och jag kollar nätet.
Och så är det dags att åka till dukat bord.
Grillat så gott.
Bildresultat för pannkakor gröna
Fågelungarna får rosa och gröna pannkakor även kallad
"pappkakor"
 
Det var lite lek i duschen och så, Barn gillar vatten till tusen har jag märkt.
Camilla fick besök av Angelika, skol kompis. Kul att träffa henna.
 
Kvällen led mot sitt slut och vi drar oss hem.Väl hemma så sa
Jolin att hon nog är lite trött. Så jag fråga om hon ville sova på luft sängen.
Men se det var ingen bra idé i dag hon vill sova inne hos mig i sin resesäng.
 
Ja då får jag ta fram den då :)..... Hur många kilon pallar den tro???
Vi bädda och hon somna på fem minuter.
 
Nu gör jag också kväll:)
 
GOD NATT 
På återseende.
 
Bildresultat för kärleks nallar 
Till mina kära barnbarn;
Jag älskar er alla och saknar er jämt.
Skulle vilja ha er i min famn,
alltid.
Jag finns alltid för er.
 
Bildresultat för DIKT TILL BARN
  Tack för i dag
Bildresultat för mary poppins
Hakuna Matata, Det är ord som är bra. //super granny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0