Vad bjuder du på??

 
Bildresultat för Phia
Hakuna Matata, Det är ord som är bra. //super granny
 
ONSDAG
20150715
Ragnhild & Ragnvald  
GRATTIS 
Åskan
Men den mullra bara lite :( 
 
 Dagens citat
Bildresultat för citat om livet 
GODMORGON MIN TROGNA LÄSARE.
VÄLKOMEN TILL MIN DAG.
  
Bildresultat för hjärtan  
Andas in ...........
håll....................
andas ut............
Bildresultat för morgontrött 
När min klocka ringer tycker jag det är orättvist ....jag är fortfarande trött.
Men det är ju bara att masa sig upp och sätta  huvudet i duschen.
Och peta i sig frukost, ner och tanka och gasa till jobbet.
Bildresultat för omvårdnad 
Och då är jag på jobbet och skall så vara till 15.30.
Det är sen fin morgon med alla fina solstrålar lysande från en
himmel som är både klar och molnig :)
 Bildresultat för omvårdnad
Det går så bra och det känns att jag har fixat en bra dag här nu.
Så då är det bara andra hälften kvar, och vår tjej i köket är så
.....bra, vilken tur vi har haft att vi fick just henne :) .
Bildresultat för vårdpersonal 
Vid lunch kommer Camilla och Maria in det betyder att jag kan ta
Camilla till exp. och låta hon beställa bilar till måndag :)
Och det är så att de som är kvar kan ta en promenad med våra boende.
Jag och Camilla är klara och kan nu ta upp tre dubbla och sen går jag hem :)
Bildresultat för hagelskur 
Vilket regn det kommer nu i Huddinge, oj hagel och hela himlen har öppnat sig.
Tur att man har bilen, ha ha ha.
Det mullra lite men långt ifrån så mycket jag vill.
Det är små puffar bara.
 Bildresultat för tvätt i skåpet
Så väl hemma så är det tvätt som skall in i skåpen,
maten skall ner i lergryta och in i ugnen, kaffet måste på.
Det är mycket att stå i :)
 
det är nu lite time att sätta in lergrytan med kött och sen efter en timme
i med potatis och grönsaker. Det är nog en av mina favoriter i köket,
lergrytan. Man kan bara lägga allt där så gott blir det och så
bra. Inga över kokningar, inga sulstekningar bara
saftiga och goda matbitar :) .
 
Vi äter i vardagsrummet i dag, det är bara jag och gubben.
Vi kollar på arga snickaren och änglarna.
Det är ju program Ari inte gillar,
men han är här och äter.
 
Nu skall jag fortsätta och kolla..........
Vart tog kvällen vägen???
Jag somna och sen var jag vaken så jag kolla på en film med
Tom Cruise :)
 
Gör kväll igen vid 01.30
 
GOD NATT 
På återseende.
 
Bildresultat för kärleks nallar 
Till mina kära barnbarn;
Jag älskar er alla och saknar er jämt.
Skulle vilja ha er i min famn,
alltid.
Jag finns alltid för er.
 
Bildresultat för DIKT TILL BARN
  Tack för i dag
Bildresultat för mary poppins
Hakuna Matata, Det är ord som är bra. //super granny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0