Dagen jag undrar över en smula ....

 
Bildresultat för Phia
Hakuna Matata, Det är ord som är bra. //super granny
 
ONSDAG
20150624
Johannes döpares dag 

Den helige Johannes Döparens dag är en kristen helgdag i kyrkoåret som tillägnas minnet av Johannes Döparens födelse, och firas sex månader före jul. Dagen infaller den 24 juni, med undantag av Sverige sedan 1953, där den infaller lördagen närmast 24 juni.

Dagen firas i[ifrågasatt uppgift] många katolska länder och i Sverige och Finland. Den har sedan 1834, officiellt sedan 1977, firats som Québecs nationaldag. I Sverige firades tidigare midsommardagen på denna dag. Dagen kallas Sankt Hansdag i Danmark och Norge och Johannistagtyska.

Att Johannes Döparen föddes vid denna tid på året anses grundat på ett stycke i Lukas evangelium där det nämns att Johannes föddes sex månader före Jesus. Seden att fira denna högtid upptogs på 400-talet, omkring ett sekel efter det att man börjat fira Jesu födelse i juletid.

Den helige Johannes Döparens dag är en av kyrkoårets äldsta helgdagar, då minnet av Johannes Döparens födelse firats den 24 juni, sex månader före jul. I Sverige har denna helgdag sedan 1953 flyttats till närmaste lördag.

 Västergården
 
 Dagens citat
 
 Bildresultat för citat om vänskap
 
GODMORGON MIN TROGNA LÄSARE.
VÄLKOMEN TILL MIN DAG.
  
Bildresultat för hjärtan  
Andas in ...........
håll....................
andas ut............
 
Det är återigen en morgon ...... Det blir duschen innan frukost i dag.
Jag skall allt njuta av min frukost.
Dagen är igång och jag har nu mina funderingar .......
Kommer det att bli en sommar????
Bildresultat för regnig sommar
Kommer det att vara en sån där blöt sommar som inte är så rolig ...
Kommer vi att knalla runt i stövlar och regnkappa???
Var är min fina sol???
Bildresultat för gömd sol
Värmen är inget att skryta med heller !!!
I dag är det bara 14 grader nu ......
Bildresultat för regn moln
Mycket grå himmel och väldigt tråkigt väder....
Jag jobbar hela sommaren så det gör ju inget ...
men de som är på växelvården ...
dom vill ut i fina vädret.
Bildresultat för solarium
Så hur kommer det att vara nu i juni ... juli och augusti???
Skall man lägga sig i ett solariet för att få lite färg???
Ja både färg och värme :)
Nä till dagen och vad som händer nu ...
Jag skall till jobbet om 3 timmar.
Så jag har lite tid att
dricka mitt kaffe och kolla runt och vet i tusan vad.
 
Det gick ju fort att fixa och dona.
Klockan blev "dags att fara till jobbet".
Om vädret kunde bestämma sig ... sol eller regn.
Bildresultat för summer party ideas 
Och här var det fest till tusen.
Hela Västergården har sommar fest med massa
go saker på bordet :)
Vi fick potatissallad med rostbiff sallad.
Äppelcider, smörgås. Kaffe och en fin gräddtårta :).
 Bildresultat för rostbiff med potatissallad
Här sitter vi och bara gottar oss.
Så härligt att det blev så bra.
Anhöriga var också välkommen och det kom några.
 Bildresultat för gäster clipart
Våra gäster på växelvården var så nöjda.
Det är inte illa stor sommarfest :) .
Sen skulle det ha avslutats med musik men de dök inte upp.
Det var ju lite märkligt
.....
 Bildresultat för noter
Vi hade en eftermiddag med musik ändå, vi har ju en bandspelare.
Det var bara att sätta på Evert Taube där :)
Så dagen led till middagen och vidare till kvällen :)
Åker hem efter nio,
 Bildresultat för rent hem
Hemma har jag besök och det är Camilla ....
Linus sover. Det var undanplockat och jätte fint när jag kom hem.
Så det var roligt, massa ljus var tända och det var så ... mysigt.
 
Nu en kopp kaffe sen god natt.
  
GOD NATT 
På återseende.
 
Bildresultat för kärleks nallar 
Till mina kära barnbarn;
Jag älskar er alla och saknar er jämt.
Skulle vilja ha er i min famn,
alltid.
Jag finns alltid för er.
 
Bildresultat för DIKT TILL BARN
  Tack för i dag
Bildresultat för mary poppins
Hakuna Matata, Det är ord som är bra. //super granny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0