En vecka till :)

 
Bildresultat för Phia
Hakuna Matata, Det är ord som är bra. //super granny
 
MÅNDAG
20150608
Eivor & Majvor 
GRATTIS 
 Grattis Thomas på din födelse dag <3
 
 
 Dagens citat
 Bildresultat för citat kärlek
GODMORGON MIN TROGNA LÄSARE.
VÄLKOMEN TILL MIN DAG.
  
Bildresultat för hjärtan  
Andas in ...........
håll....................
andas ut............
 Bildresultat för ny vecka
 Då var det vecka 24 på år 2015 och en måndag .
Har ett morgon pass i dag så nu skall jag fixa i ordning mig.
Så dagen kan starta.
 
Jag skall vara på jobbet 7 så här kan man inte
lata sig. Allt i turordning.
Dusch, frukost och i väg .....
 
Så nu är jag på G ... min son kör mig till jobbet
då gubben har MIN bil.
Jag gillar inte att just han har min gol ....
den kommer alltid tillbaka skitig av arbetsdamm.
 Bildresultat för omvårdnad
Nå väl kom i tid till jobbet och fick rapport av natten.
Sköterskan var också där. Så nu är det vi och
vi har växling i dag .....
sju stycken åker hem ....fem kommer in.
 
Så är vi i gång med ny vecka och nya gäster.
Det är stressigt med allt som skall hinnas hit och dit.
Vi har fullt ös ....
Bildresultat för lunch 
När lunchen kommer är det bara att känna lugnet skall infinna sig.
Det är bra om vi får det skönt och stabilt här nu ....
Och i morgon skall jag vila ut :) .
 
Jag hinner med att beställa Samtrans bilar och allt är i sin ordning.
Jag kan lämna mitt jobb med ett leende ... Har gjort ett bra jobb i dag....
Bildresultat för pendeln
Nu skall jag ta mig kommunalt hem ...
Bus till Flemingsberg ... knalla till stationen ....
ta pendeln till Tumba... och buss upp till mig.
Hela resan dörr till dörr....... 1 timme och 25 minuter !!!!
Bildresultat för frågetecken
Med bilen tar dörr till dörr 15 minuter .....
Då är frågan ...?? Vad är bäst ????
 När jag börjar tidigt ... 7.00 är bilen bäst , lika så när man
slutar 20.00 och 21.00.
När man slutar 14.00 och det är fint väder ... jag då kan man ta
kommunalt men helst inte. Nä det blir bilen ... oavsett priset.....
Det är tiden som räknas här :)
 
Nå väl jag är hemma och huset är tomt.
Jag kollar in frysen och tar fram fisk, egg och potatis.
Middagen skall på börjas om ett tag.
Bildresultat för fisk med äggsås
Gubben kommer hem där vid 16.30, Vi äter och sen drar vi
till merkonomen skall ha delar till arbetsbilen (så jag får ha min i fred ) .
Nu ner till Bullen och fixa pyspunkan. Det ser inte riktigt OK ut ...
Men hoppas det håller.
Bildresultat för blommbukett
Jag går och handlar en blomkvast till Thomas.
När jag står där och väljer så kommer Camilla, Linus, Wilma och Thomas .....
Hej vad gör du här??? fråga Camilla.
Jag skall bara handla sa jag.
 
Men jag köpte de jag skulle och gick. Hämta bilen och
gubben far hem i 45 min, sen till Brinken.
Skall gratta Thomas.
Så kaffe och gott bröd. Och så kom Anna Larsson där.
Kul ... hon är här ..... Och Eva och Malin.
Kul att hälsa på dom då.
 
Nu var dom inte kvar så länge men det var kul att se dom.
Vi stanna ett tag till sen blev jag seg och åker hem.
Man är inte 25 så trött blev jag.
Bildresultat för trött
Ont i handleden har jag och tar en smärtis och lägger mig.
Så är dagen slut.
 
GOD NATT 
På återseende.
 
Bildresultat för kärleks nallar 
Till mina kära barnbarn;
Jag älskar er alla och saknar er jämt.
Skulle vilja ha er i min famn,
alltid.
Jag finns alltid för er.
 
Bildresultat för DIKT TILL BARN
  Tack för i dag
Bildresultat för mary poppins
Hakuna Matata, Det är ord som är bra. //super granny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0