Hepp

ONSDAG
20150325
Marie
bebådelsedag 

Jungfru Marie bebådelsedag, Annuntiatio Mariæ, tidigare även Herrens bebådelse, Vårfrudagen, Frue dag, är en årlig kristen högtid som firas nio månader före jul i syfte att högtidlighålla att jungfru Maria genom ärkeängeln Gabriel fick veta att hon var havande med Jesus.

Jungfru Marie bebådelsedag firas 25 mars i katolska kyrkan och de ortodoxa kyrkorna, med vissa undantag beroende på när påsken inträffar. I Svenska kyrkan firas dagen på den söndag som infaller 22–28 mars.

Bildresultat för marie bebådelsedag
 Voffeldagen
Bildresultat för marie bebådelsedag
 Dagens citat
 
Bildresultat för citat om livet
 
GODMORGON MIN TROGNA LÄSARE.
VÄLKOMEN TILL MIN DAG.
  
Bildresultat för hjärtan  
Andas in ...........
håll....................
andas ut............
 
Vilken morgon .... idag är det så segt att till och med jag
är lite ur balans. Men det är bara att bita i hopp.
Morgon start med bara återhämtning, ljus och lugn
atmosfär.
Har värk i mitt höger ben så jag tror jag vill byta ut det :)
 Bildresultat för frukost på äldreboende
Nu skall jag bara invänta skjutsen till Huddinge för en dag på jobbet :).
Och det blir bara att fixa frukosten och se till att gästerna får sig en matbit.
Bildresultat för belgiska våfflor
Voffeldagen i dag och då får vi Belgiska vofflor med
sylt och grädde som efterrätt.
 Bildresultat för kollegor
Har jobbat med Gun-Britt, hon är en enormt duktig tjej som ligger i som fasen.
Kul att jobba med henne tycker jag.
Så nu är min dag slut och jag håller på att avlida av trötthet.
Här är tjejen som ger sina boende 100 % hela dagen.
 
Gubben plockar upp mig på jobbet, jag tackar för vänligheten.
Då slipper jag promenera efter en dag med miljoner steg.
Kan vara skönt att slippa gå i bland.
Väl hemma har min man även satt på kaffe ... så omtänksamt :)
Så nu njuter jag av en kopp kaffe. Och sen tror jag att jag skall ta en siesta :)
Tror att jag håller på att falla i hopp.
 
Somnar och blir väckt 17.45 !!!!
Vi är bjudna på vofflor i dag klockan sex .....
Va fan.... nu är det bråttom.
 Bildresultat för prata i telefon
Hej Eva kul att du ringer ....
Allt bra??? Fint där.
Nej jag får inte semester nu till helgen och
nej man kan inte bara byta schema utan att fråga eller meddela mig.
Nu är det i alla fall så att jag inte får någon semester.
Jag är rasande och så arg.
 
Och jag ringer till Benny för att förklara  mig.
Det gör inte saken bättre, jag blir på nytt väldigt arg och irreterad.
Fan vad det finns idioter.
 
Så här ligger hela storryn till.
Jag får en förfrågan av min kompis Eva att följa med på båt rysning
för Benny fyller 50. Hel kul jag och gubben och trevligt folk.
Jag tittar på mitt schema och ser att jag är långledig.
Bildresultat för arg 
Kul jag ser fram emot detta i slutet av mars.....
Nu får jag reda på att jag skall byta avdelning första mars.
OK det kan ju vara kul.
 
När jag går upp till 50 % skall jag även jobba helger.,
min första helg blir då på fel helg enligt mitt schema.
Jag pratar med Johanna och frågar varför jag ska jobba på fel helg.
Jag tänkte att kanske någon var sjuk eller så.
 Bildresultat för arg
Hon kollar upp och säger då att ja just ja, eftersom du byter avdelning så fick du nytt schema......
OK jag kollar då upp min helg i mars som jag skall åka på kryssning.
Oj jag jobbar här då lägger jag in om semester.
Detta sker alltså precis i början av mars.
 
På måndagen den 9 mars kollar jag i Heroma om jag fått semester och ser då att
jag fått avslag. Mailar min chef och undrar varför.
Jag pratar med Johanna igen och hon säger att hon inte vet.
Men se kommer chefen och säger att jag är den enda ordinarie den helgen.
MEN
Skall man inte fråga om jag vill byta schema eller åtminstone
informera mig att jag har ett nytt schema!!!!!!
Jag är helt galet arg........!!!!!!
Bildresultat för trött i själen 
Så nu är jag helt slut i huvudet och i själen, jag kan alltså inte följa med
och fira Benny som var planerat sen januari.
Kan man bli argare eller besviknare??
 Bildresultat för våfflor
Men jag försöker hålla detta borta nu under middagen hos Camilla.
Det var många där men saknar Nea och barnen.
Hade varit mysigt och voffla med dom också.
 
Nu sitter jag hemma och skall ta en kaffe och medicin sen säger jag
 
GOD NATT 
På återseende.
 
Bildresultat för kärleks nallar 
Till mina kära barnbarn;
Jag älskar er alla och saknar er jämt.
Skulle vilja ha er i min famn,
alltid.
Jag finns alltid för er.
 
Bildresultat för DIKT TILL BARN
  Tack för i dag
Bildresultat för mary poppins
Hakuna Matata, Det är ord som är bra. //super granny
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0