Mer jobb

 
TISDAG
20150310
Edla & Ada 
GRATTIS
 Fin dag på jobbet
Bildresultat för snödroppar
 Dagens citat
 Bildresultat för citat om livet
 
Hej där 
 Nu kommer många funderingar igen .....
Konstigt att dom kommer så här .....
GODMORGON MIN TROGNA LÄSARE. VÄLKOMEN TILL MIN DAG.
 
Tända ljus, yoga med massa återhämtning,
duschen och trott  eller ej .....
FRUKOST :)
  
Andas in ...........
håll....................
andas ut............
Bildresultat för pendeltåg 
Jag skall åka kommunalt i dag så det gäller att komma i tid till tåget :)
Man räknar ut allt i minsta detalj. på minuten. 
Men det kan ju vara skönt att åka tåg :)
 Bildresultat för skåpbil
Gubben kommer upp och talar snällt om att han kör mig till jobbet.
Så då behöver jag bara åka kommunalt
från jobbet.
 
Så jag är här, på mitt jobb.. 7.40 :)
Hinner ta en fika och hinner känna in stämningen.
Vilken atmosfär.
 Bildresultat för omvårdnad
Nu skall vi då fixa med morgonrutiner ....
Vi är tre nu på morgonen :) .
Så bra jag ACP och Matilda.
 
Vi har lite att stå i och vi kommer fint igång med alla herrar.
Frukosten avklarad och nu har dom lite frågesport.
Dom är så duktiga på frågorna,
 Bildresultat för tvättstuga
Jag tar tvätt ner till stora tvättstugan :)
Vi har maskiner på rummen och vi har en stor
tvättstuga för lakan och sådant.
  Nu är det förberedelse för lunch och dukar fint .
 Bildresultat för fisklunch
Angelica kommer och jag skall gå hem ... så typiskt.
Hoppas vi får någon dag i helgen tillsammans :)
Jag gillar henne. En fin kollega.
 Bildresultat för blåser orkan
Nu tar jag mig hem, blåser lite.
Går längst gamla Tullingevägen tror jag den heter.
Buss 740 går där i alla fall.
När jag svänger ut nej nej jag går ... ingen bil.
på stora vägen kommer det en orkan vind som har så där
två ton sand virvlande med sig.
Jag fick vända ryggen mot blåsten för att avvakta tills det blev lite lugnare.
Tar ett par minuter. Nu kan jag fortsätta gå mot Flemingsberg.
 Bildresultat för dammoln
Uppe nästan vid stora korset (jag går där man inta får gå pga.. byggarbete)
skall jag korsa vägen tomt på ena körbanan går till mitten.
Inga problem, nästa körbana kommer bilar och bussar. väntar och går över.
 Bildresultat för blåser omkull
Så kommer en redig orkanvind till, den lyfter nästan mig.
Får tag i ett räcke vid sidan av busshållplatsen.
Så mot stationen .....
Bildresultat för tandhygienist
Oj vad det var kämpigt. nu kommer tåget och jag skall ta
det till Tumba. Väl där så skall jag då till tandhygienist.
Inget roligt ... att gå till tandläkaren och borra är vedervärdigt,
att gå till tandhygienist  är fan värre.
 Bildresultat för laser borr till tandläkare
Alla dessa ilningar och smärtan på tand halsarna.
Oj oj oj det tog 40 minuter och jag känner att det är rent och fint.
Jo det är det som får mig att gå dit :)
Bildresultat för dammsugare 
Handla krossade tomater, skall ha spagetti och köttfärssås i dag.
Så hemma är både Ari och Robin hemma.
Men INGEN har dansat med dammsugaren.....
Dom lataste killarna bor nog med mig :( .
 
Men jag vill ha lite kaffe först innan gaj börjar med maten.
Camilla och Linus
tittar över, färgar hennes hår lite. Det blev fint.
Vi tar lite kaffe till eftersom Thomas kom
och hämta dom.
Bildresultat för spagetti och köttfärssås 
Nu skall det bli mat ....
Jag och gubben äter och sen är det ju bara att kolla tv och göra kväll.
Trött i hela mössan.
 
GOD NATT 
På återseende.
 
 
Till mina kära barnbarn;
Jag älskar er alla och saknar er jämt.
Skulle vilja ha er i min famn,
alltid.
Jag finns alltid för er.
 
  Tack för i dag
 
Hakuna Matata, Det är ord som är bra. //super granny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0