Nytt schema

 
TORSDAG
20150305
Tove & Tora 
GRATTIS
 En gudomlig vårdag
 
Bildresultat för snödroppar
 Dagens citat
 Bildresultat för citat om livet
 
Hej där 
 Ja nu är det torsdag och en arbetsdag kvar på den nya avdelningen.
Man har inte kommit i hopp sig med gruppen för det är ingen färdig grupp.
GODMORGON MIN TROGNA LÄSARE. VÄLKOMEN TILL MIN DAG.
 
 Morgonen börjar som alla arbetsdagar fem minuter före klockan,
pling :) Tur att man har en inbyggd klocka.
  
Andas in ...........
håll....................
andas ut............
 
Min morgon är sig inte så olik;
Tänder ljus, yoga, duschen och .......
MIN GODA FRUKOST. 
 
Så tar jag och startar dagen med en liten planering
på när och hur allt skall gå till.
Inga förkastningar eller ramla på saker.
 
Nu är allt på plats och jag skall dra mig till jobbet .....
gubben får köra mig .... tyvärr :( .
 Han är inte så förtjust i dat.
 
Nä väl på jobbet är det så att vi är två plus en elev.
Det går smidigt och det går bra.
Lugnt och skönt nu med ny starten.
Vi har det så bra.
 
Fika och dagplanering vem gör vad och hur ser dagen ut???
Och sen är det ju bara att köra på.
Vi har ett bra team och det känns bra.
 
Lunchen dukas och vi tar det som det är, sitter
med de boende och samtalar om olika ting.
Maten var god sa de och nu är det en lite vila så maten får
arbeta i lugn och ro.
 
Slut för i dag ... tack för i dag.
Nu skall jag hem och fortsätta med mjuk dag.
Vill inte ha det stökigt eller så .....
Vill bara att det skall vara
lugnt.
 
Har känt en stress i kroppen och vill inte att den skall komma och ta över.
Vill bara ha det lugnt som det skall vara.
Så timmarna går och middagen påbörjas.
Det är gubben som gör kyckling ..... helt OK.
 
Nu kan man vila sig och låta maten komma på plats
i magen. Det blir så bra detta.
 Jag "råka" somna en timme eller så .....
 
Men det är ju OK
Jag blir as trött efter en arbetsdag.
Nu är det bara att låta kvällen komma och vara som den skall.
Jag får ett samtal från svärdottern, vi snackar
om ditt och datt.
 
Nu tar jag kväll
  
GOD NATT 
På återseende.
 
 
Till mina kära barnbarn;
Jag älskar er alla och saknar er jämt.
Skulle vilja ha er i min famn,
alltid.
Jag finns alltid för er.
 
  Tack för i dag
 
Hakuna Matata, Det är ord som är bra. //super granny
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0