Sköna söndag

 
SÖNDAG
20150315
Kristoffer & Christel  
GRATTIS
Midfastosöndagen

Midfastosöndagen kallas fjärde söndagen i fastan till följd av sin plats i mitten av fastetiden. I katolska länder kallas dagen "Glädjesöndagen" eller "Rosensöndagen" (Dominica de rosa). I många katolska kyrkor byts denna dag den violetta mässhaken ut mot en rosa. Det finns också en syftning till våren och det som är vackert under den här tiden.

Svenska kyrkan firar söndagen under rubriken "Livets bröd" med fokus på nattvarden. På fjärde söndagen läses evangeliet om Den blindfödde, om Människosonens upphöjelse på korset och om den förlorade sonen. De gammaltestamentliga läsningarna denna söndag handlar om det utlovade landet – en antydan om himlens salighet.

Bildresultat för Midfastosöndagen

 
 
 Bildresultat för dagens citat
 Bildresultat för citat om livet
 
Hej där 
Jag skall jobba i dag men ... det flyter på så bra :)
Sen är det lugnt att jobba på helger :) 
GODMORGON MIN TROGNA LÄSARE. VÄLKOMEN TILL MIN DAG.
 
Tänder ett ljus fångar in återhämtning.
dusch och en god frukost. 
  
Andas in ...........
håll....................
andas ut............
 Bildresultat för åker bil
Förberedelse för avfärd till jobbet.
Väcker Ari så han kan kör mig till jobbet.
Det är jobbigt att inte ha en bil, man blir lite ....
lat med bil. Och nu måste jag be om
att någon kör eller hämtar mig.
 
Väl på jobbet tar jag en kopp kaffe och sen är det bara att jobba på :)
Några duschar och lite annat gott.
Då händer det som jag hatar mest av allt.
Jag har en nässeser .... i den ligger duschtvål och schampo.
Jag skall ta duschtvålen. Aj vad ligger här i ????
 Bildresultat för skar sig på en rakhyvel
Rakhyvel utan skydd !!!!
Men va.... jaha och här har jag nu en boende i bara mässingen,
jag kan inte lämna hen och då sätter man på sig en handske och fixar
färdigt duschen.
 
I handsken ligger ett finger och massa blod.
Så klart att det ser mer ut än det är.
Hur en hyvel kan göra ett så djupt sår fattar jag inte.
Den skall ju bara hyvla tunt.
Bildresultat för om plåstrat finger 
En kollega hjälpte mig med om pyssling.
Sen var det bara att inte hålla på med vatten.
Lunchen står på tur och det är rätt skönt för då kan jag åka hem snart.
 
Gubben plockar upp mig vid 13.10 tiden.
Så nu far jag hem, han skall till garaget och försöka fixa bilen.
Han är borta ett par timmar.
Dyker upp när jag får fika sällskap.
 Bildresultat för trasig bil
Och bilen går inte att fixa.
FAN !
 
Nu är det middag som väntar och lite TV på det.
 
 
  
GOD NATT 
På återseende.
 
 
Till mina kära barnbarn;
Jag älskar er alla och saknar er jämt.
Skulle vilja ha er i min famn,
alltid.
Jag finns alltid för er.
 
  Tack för i dag
 
Hakuna Matata, Det är ord som är bra. //super granny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0