Träffar Robin

 
SÖNDAG
20150329
 Jonas & Jens
GRATTIS 
Palmsöndagen
 

Palmsöndagen är söndagen före påsk, som i kyrkoåret inleder stilla veckan. Palmsöndagen är ägnad minnet av Jesu intåg i Jerusalem. Folket i Jerusalem jublade av glädje till Jesu.

Inom Romersk-katolska kyrkan, men även på andra håll och även inom Svenska kyrkan, företas palmsöndagsprocession, då de troende vandrar med palmkvistar i händerna. Innan processionen uttalar prästen en välsignelse och stänker vigvatten på kvistarna och processionen med hjälp av en aspergil.

Söndagen åminner om Jesu intåg i Jerusalem då folket hälsade honom med palmkvistar i händerna. Episoden återberättas i Bibeln i Markusevangeliet 11:1-11, Matteusevangeliet 21:1-11, Lukasevangeliet 19:28-44, Johannesevangeliet 12:12-19. Intåget finns också i predikotexten för första advent. Jesu intåg i Jerusalem inträffade veckan innan hans död och återuppståndelse, och räknas därför som inledningen till stilla veckan. Lukasevangeliet berättar av Jesus red in i Jerusalem på en åsna, vilket av kristna betraktas som ett profetiskt tecken eftersom detta anspelar på en judisk tradition om Messias som bygger på profetian i Sakarja 9:9, "Fröjda dig storligen, du dotter Sion; höj jubelrop, du dotter Jerusalem. Se, din konung kommer till dig; rättfärdig och segerrik är han. Han kommer fattig, ridande på en åsna, på en åsninnas fåle".[1]

 
 Dagens citat
 
Bildresultat för citat om livet
 
GODMORGON MIN TROGNA LÄSARE.
VÄLKOMEN TILL MIN DAG.
  
Bildresultat för hjärtan  
Andas in ...........
håll....................
andas ut............
 
Dagen som är en tidig morgon.
Nu är det bara att hitta återhämtning och sen
till jobbet. 
 
En tidig dag i dag, så det är bara att sätta lite fart på allt.
Hela karusellen är i rullning.
Frukost njutning och nät läsning, vilken combo :)
 
Nu är det ju så att jobbet kallar och man skall väll göra det bästa av saker och ting.
Duschar och små städning, fika och snacka med gäster.
Fixa resor och lösen till ACP.
Massa skall göras.
 
Oj nu slutar jag, då skall jag till lillkillen.
Snackar lite och har det allmänt bra.
Tar en fika ... det är vi värda.
Nu är det då full speed hem för att kolla läget
här.
Middag fixas vid ..... 18 tiden och jag har soffhäng.
Ganska skönt.
 
Lugn kväll och helt OK. Gör kväll vid 22 tiden
 
GOD NATT 
På återseende.
 
Bildresultat för kärleks nallar 
Till mina kära barnbarn;
Jag älskar er alla och saknar er jämt.
Skulle vilja ha er i min famn,
alltid.
Jag finns alltid för er.
 
Bildresultat för DIKT TILL BARN
  Tack för i dag
Bildresultat för mary poppins
Hakuna Matata, Det är ord som är bra. //super granny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0