alla mammors dag :)

 
Bildresultat för Phia
Hakuna Matata, Det är ord som är bra. //super granny
 
SÖNDAG
20150531
 Petronella & Pernilla
GRATTIS 
Heliga trefalders dag

Heliga Trefaldighets dag är sedan 1983 års evangeliebok även kallad Missionsdagen, som tidigare var en av kyrkoårets böndagar. Den infaller 56 dagar (8 veckor) efter påskdagen. Den liturgiska färgen är vit/grön.

Helga Trefaldighets dag är sedan 1334 föreskriven i de västliga kyrkorna.[1]

Denna söndag brukar betraktas som övergången från festernas halvår med jul, påsk och pingst till det mer vardagliga halvåret, där de flesta söndagarna har grön liturgisk färg och bara har ett nummer i följden av "söndagar efter trefaldighet". I andra länder räknas dessa söndagar efter Pingst i stället.

Temat för dagens bibeltexter enligt evangelieboken är Gud - Fader, Son och Ande, och en välkänd text är epilogen i Matteusevangeliet, även kallad missionsbefallningen: :"Åt mig har getts all makt i himlen och på jorden. Gå därför ut och gör alla folk till lärjungar: döp dem i Faderns och Sonens och den heliga Andens namn och lär dem att hålla alla de bud jag har gett er. Och jag är med er alla dagar till tidens slut."

De här bibelställena är de texter som enligt evangelieboken används för att belysa dagens tema:

 
 MORS DAG
 
 Dagens citat
 Bildresultat för citat om mamma
  
GODMORGON MIN TROGNA LÄSARE.
VÄLKOMEN TILL MIN DAG.
  
Bildresultat för hjärtan  
Andas in ...........
håll....................
andas ut............
 Bildresultat för återhämtning
Min morgon startar med....
Jag har sovit lite från och till nu på morgonen.
Men kan ta en lite återhämtning
så nu känns dagen OK. 
Frukost ... duschen och en titt på de fina rosor jag fick av Juhani.
Det skall vara så bra  denna mors dag dag.
Jag börjar med att köra Ari till Stefan för att hämta hjullastaren.
Han skall ju hjälpa Thomas.
 
Jag rullar till Brinken
Kaffe och smörgås och så väntar vi in Ari.
Här kommer han, det går ju bra han gräver lite och sen är det mer gräva.
Jimmie ringer och har fått ett spunkan fall .....
Grävaren är trasig och Ari ringer han ....
Men hur tänker gubben nu???
Bildresultat för oljesanering av brandbil 
Då är det bara att ringa brandkåren och få hjälp med sanering ....
Jimmie och Thomas hjälpte varandra där,
gubben , jo han kom till dottern och slänger sig på soffan.
Travet.
 
Dom andra får fixa oljefläckar. lite konstigt...
han körde den när den gicj sönder.....
Då bör han vara där och fixa.
 Bildresultat för mekabil
Nu har jag en son som kan meka satan så bra....
och man kan lugnt lita på att det blir bra.
Och jag hoppas det blir det, inge roligt att ha två surkart,
fast jag kan förstå sonen ...
Allt går sönder när gubben tar i saker.
Bildresultat för korvstroganoff med ris 
Nå väl det blev middag också på Brinken.
Sen hem och se att Juhani har städat huset.
Man kan bli glad för mindre.
 
Men det är kväll och jag kommer nu lägga mig på sängen....
  
GOD NATT 
På återseende.
 
Bildresultat för kärleks nallar 
Till mina kära barnbarn;
Jag älskar er alla och saknar er jämt.
Skulle vilja ha er i min famn,
alltid.
Jag finns alltid för er.
 
Bildresultat för DIKT TILL BARN
  Tack för i dag
Bildresultat för mary poppins
Hakuna Matata, Det är ord som är bra. //super granny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0