Jobba kväll

 
Bildresultat för Phia
Hakuna Matata, Det är ord som är bra. //super granny
 
LÖRDAG
20150523
Desideria & Desirée  
GRATTIS 
Pingstafton
 

Pingst är en kristen högtid som firar att den helige Ande gav sig tillkänna för apostlarna i Jerusalem (Apg. 2:1-13, 37-39). Enligt Bibeln var detta första gången tungotal förekom (ett tecken på uppfyllelse av Helig Ande) och den dagen döptes nästan 3 000 människor i Jesu namn till syndernas förlåtelse. Den kristna kyrkan anses ha fått sin begynnelse i och med pingstdagen. Pingsten anses vara en motsats till, eller ett upphävande av det som hände i Bibeln när Gud förbistrade människornas språk och spred ut dem över jorden, alla kunde förstå vad som talades i församlingen. Pingstdagen infaller 10 dagar efter Kristi himmelsfärdsdag.

Ordet pingst härstammar från det grekiska ordet Πεντηκοστή, vilket betyder den femtionde. Den femtionde syftar på att 50 dagar förflutit sedan påsk. Pingsten betecknas ofta som "kyrkans födelsedag", eftersom det var då som Jesu lärjungar började att organisera en församling och missionera. I kyrkoåret innebär pingsten påsktidens avslutning.

Precis som vid påsk firas även en judisk högtid samtidigt. Den judiska högtiden Shavuot firar minnet av att Gud gav judarna de tio budordenSinai berg.

Pingsten kallas ofta hänryckningens tid efter inledningsorden "Pingst, hänryckningens dag, var inne." ur dikten Nattvardsbarnen av Esaias Tegnér.[1] Det är också en traditionell tid för bröllop.

 
 Dagens citat
 
Bildresultat för citat om livet 
 
GODMORGON MIN TROGNA LÄSARE.
VÄLKOMEN TILL MIN DAG.
  
Bildresultat för hjärtan  
Andas in ...........
håll....................
andas ut............
Bildresultat för Morgon stund med guld i mun.
Morgon stund med guld i mun.
Och jag älskar att ha en skön lugn morgon.
Bara vakna upp och ta allt i sin ordning.
 
Jag fixa frukost och dusch, sen var det meningen att leka
lite i Hågelby men det regna så det vart inge bra.
Lite lunch hos Karlssons :)
 Bildresultat för fattiga riddare
En power napp också, kolla lite teve med Linus och vi somna :)
Så jag var utvilad när jag kom till jobbet.
Folk har sjukanmält sig 10 min innan man börjar ....
Vilken framförhållning.
Nå väl min dag på jobbet blev väldans bra.
 Bildresultat för omvårdnad
Jobba med Gun Britt och det var lugna puckar hela kvällen.
Vi kolla på tv och skratta åt vuxna som inte är bättre än en femteklassare :)
Sen var det bara att åka hem.
 
Jo jag har ringt min man hela kvällen mellan
18 - 21 och han svarar inte....
Och när jag kommer hem visar det sig att han bara inte "hört" telefon.
Jag har ringt på hemluren, hans jobbar lur och den privata!!!!
 
Arg och helt slut på energi. 
  
GOD NATT 
På återseende.
 
Bildresultat för kärleks nallar 
Till mina kära barnbarn;
Jag älskar er alla och saknar er jämt.
Skulle vilja ha er i min famn,
alltid.
Jag finns alltid för er.
 
Bildresultat för DIKT TILL BARN
  Tack för i dag
Bildresultat för mary poppins
Hakuna Matata, Det är ord som är bra. //super granny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0