Ny kväll

 
Bildresultat för Phia
Hakuna Matata, Det är ord som är bra. //super granny
 
TORSDAG
20150514
 Halvard & Halvar
GRATTIS 
Kristi himmelsfärdsdag, Dies sanctus ascensionis Domini, är inom kristendomen dagen då Jesus efter uppståndelsen enligt Nya Testamentet lämnade jorden, och fördes upp till himlen inför elva av apostlarna och har firats sedan 300-talet.[1] Dagen infaller 39 dagar (den 40:e dagen) efter påskdagen.[2] Liksom påsk och pingst bygger dessa båda helger på måncyklerna och infaller därför vid olika datum olika år. Någon egentlig årsdag av Kristi himmelsfärd, kan man alltså inte tala om. Den liturgiska färgen är vit på den här dagen.[3] 
 
 Dagens citat
Bildresultat för citat om livet 
 
GODMORGON MIN TROGNA LÄSARE.
VÄLKOMEN TILL MIN DAG.
  
Bildresultat för hjärtan  
Andas in ...........
håll....................
andas ut............
 Bildresultat för sova
Tänkte sova ett par timmar på morgonen.
Då mitt undermedvetna tala om att en
frukost skulle sitta fint.
 
Så jag vaknar och tar mig ur sängen och fixar en
god frukost. Kaffe är som pricken över i.
Nu är det bara att starta dagen lugnt och koncist.
 Bildresultat för handla
Handla lite innan jag äter lunch. Det är så luftigt i affären man nästan är först på plan.
Så in plockar det jag skall ha och sen ut ... mindre en fem minuter.
Fan det är ju rekord.
 
 Bildresultat för vicks blå
Nå väl möter gubben som skall iväg. Han får sina tabletter.
Han är lätt beroende av vicks blå.
Så han får i alla fall sin påse.
 
Bildresultat för lunch 
Jag går hem fixar lite och sen skall jag ha lunch.
Jag har ju bara mig att tänka på.
Juhani kan fixa själv.
 
Nu skall jag till jobbet och se vad som händer där. Ja vist ja
jag skall ringa en anhörig det gör jag först. 
 Det blir inte riktigt som jag ville kanske men hoppas det löser sig på måndag.
 
Har full kareta på dagen redan nu och blir då fundersam ...
hur blir kvällen???
Nu blev den bara bra ... en stund i solen på balkongen och
sen lite Yatzy på det. Fika och hockey.
 
Nu är kvällen slut min kollega Matilda gick hem vid åtta.
Och jag fixa lite här till nio.
Natten kom och jag åker hem.
 
  
GOD NATT 
På återseende.
 
Bildresultat för kärleks nallar 
Till mina kära barnbarn;
Jag älskar er alla och saknar er jämt.
Skulle vilja ha er i min famn,
alltid.
Jag finns alltid för er.
 
Bildresultat för DIKT TILL BARN
  Tack för i dag
Bildresultat för mary poppins
Hakuna Matata, Det är ord som är bra. //super granny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0