Bra dag

 
 
Bildresultat för Phia
Hakuna Matata, Det är ord som är bra. //super granny
 
SÖNDAG
20150510
Esbjörn & Styrbjörn  
GRATTIS 
 Mysigt på jobbet
 
 Dagens citat
Citat och ordspråks foto. 
 
 
GODMORGON MIN TROGNA LÄSARE.
VÄLKOMEN TILL MIN DAG.
  
Bildresultat för hjärtan  
Andas in ...........
håll....................
andas ut............
 
När klockan ringde vilket den gjorde klockan fem ....
Då kände jag att jag verkligen inte ville gå upp.
Jag låg bekvämt och hade ingen värk och var trött.
 Bildresultat för morgon trött
Nu hjälpte inte det .... jag var tvungen att gå upp.
Och här möter jag en son som just kommit hem......
OK God morgon grabben.
 
Nu var det bara att fixa lite i duschen och på med kläder och i med frukost.
Så det känns ju bra detta i väg till jobbet.
Kommer dit 06.30 tar rapport och sen fixa fram frukost till våra boende.
Jo klockan är 07.20 och alla sover.
 Bildresultat för sticka
Tittar på tv och stickar lite. Det är ett bra tidsfördriv.
Min kollega Cecilia kommer och vi planerar lite löst.
Då kommer killarna en efter en.
Fram med frukost och jag försvinner in till en dam.
 Bildresultat för planering
Vi lunkar på och alla kommer upp i bra tid.
Frukost och nyheter ... det är det som gäller på morgonkvisten.
Nu skall vi planera för lunchen och det går ju bra.
Det är dillkött och pappakaka med lingon grädde.
Man får inte vara rädd om storleken på kläderna här inte.
 
Nu skall jag bara göra det sista inne hos en dam som väntar besök.
Så kram och hej nu slutar PH.
 
Jag skall till Stuvsta och hämta en sak ...
men det var ingen som svara där så jag far hem istället.
Det är ju lika bra de, regnet kommer snart och jag har lite mardrömmar att köra i regn.
Undra hur det kommer sig ... eller hur ..
 
Svänger för bi brinken och tar en kaffe med Thomas ...
Camilla är lite dålig ... feber.
Typiskt när hon inte äter sin med.
Jag gillar inte detta.
Bildresultat för salongsberusad 
Väl hemma så skall jag då köra gubben ner till
garaget och han skall hämta sin bil.
Han var dragen i går lätt salongs berusad.
 
Kyckling på risbädd och sås i en långpanna,
in i ugnen och man får en väldigt god gratäng på lätt vis.
Så jag och gubben skall nu äta och sen lägger jag mig i ett bad tror jag.
 
Nu tar jag kväll
   
GOD NATT 
På återseende.
 
Bildresultat för kärleks nallar 
Till mina kära barnbarn;
Jag älskar er alla och saknar er jämt.
Skulle vilja ha er i min famn,
alltid.
Jag finns alltid för er.
 
Bildresultat för DIKT TILL BARN
  Tack för i dag
Bildresultat för mary poppins
Hakuna Matata, Det är ord som är bra. //super granny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0