Kurs dag 2

 
SUPER FARMORS BLOGG
V. 48
TORSDAG 
151126
Linus
GRATTIS
 Grattis killen på 
namnsdagen.
Grattis.
 
Dagens citat
Bildresultat för citat om livet
 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
Gubbens klocka ringer och jag går upp,
in i duschen....kalt.
Klar fixa frukost och sen är det bara att
starta dagen.....
 
Mjuk och skön morgon ger en mjuk och skön dag :)
Så lugna gatan tills jag skall i väg. Här har vi köer från
Tullinge till Flempan.
 
Äntligen är jag framme i Huddinge och hittar en bra parkering, 
nog för att jag får jaga ut var tredje timme men det skall väl gå
bra.
 
Vi startar klockan åtta, jag och Lydiah är på G upp.
Vi är ju inte sist men klockan han bli fem i åtta.
Nu är det stress snack, hur hanterar vi stress på jobbet???
Varför får inte äldre ta tid??? undrar jag.
 
Man kan inte skynda på en dement person... det fungerar inte så.
Dom tar den tid dom tar, med morgon toalett och med allt dom gör.
Det är ju bara att vänta och låta det ta tid.
 
Man kan inte stressa... nä det var ju de, varför stressa vi då??? Ja säg det.
Nu är det så att vi stressar lite för mycket för att hinna.
Men hur skall det komma fram till ledningen om vi alltid fixar det???
 
Det är just de... vi fixar alltid de vi skall även när vi bara är två.
Vi borde vara tre på morgonen... alla mornar men det är vi inte.
Så vi fixar vårt jobb ändå.
 
Skit i de nu nu snackar vi massage istället, det är mycket bättre vi är här för det.
Så lite fötter skall masseras och sen skall vi utvärdera resultatet.
Hur det kändes och hur det var.
 
Vi fortsätter dagen med lite undervisning om hjärnan.
Vad utlöser stress vad ut löser lugn och ro.
Så det är ju intressant.
 
Dagen försvann och jag känner att jag har lärt mig en mycket bra sak.
Taktil massage kommer att vara bra för våra gäster.
Det kommer att vara en eftermiddags sak att fixa...
Kul det blir.
 
Nu hem och stöka med middag,,,,
Jacson kommer över en stund, hans mormor skall hämta han.
Det blir kul att träffa dom.
 
Så nu är det kväll och jag skall strax åka ner till Linus och hans föräldrar....
Planera min födelse dags middag... tills i morgon.
 
Det är bara slut på dagen som gäller.
God natt.
 
HAKUNA MATATA,
Det är ord som är bra.
//SUPER GRANNY

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0