Barn passning

 
SUPER FARMORS BLOGG
 
 V. 40
LÖRDAG
151003
Evald & Osvald
GRATTIS
 
Dagens ordspråk.
Bildresultat för citat på svenska
 
 
GOD MORGON MIN TROGNA LÄSARE,
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG.
 
Sov på söta örat, har bara vaknat en gån runt två i natt.
Har sovit skönt och känner mig utvilad ... men med värk.
Min handled värker som tusen nålar och är så obehagligt.
Nu är min frukost på G och jag är nöjd ändå med morgonen.
Gubben kommer upp och fixar en egg smörgås och jag tar mitt kaffe.
En bra morgon trots allt.
 
En påtår tackar jag inte nej till.
Så min dag är igång.
 
Nu kommer barnen och det är två st. Gubben tar dom ut
för att leka men det kom inte så långt.
Joline var hungrig.
 
Jag har tagit en sväng ner till centrum för att handla lite
och hämta ett paket. Det blir lite ost och fil, bröd,
salt och lite annat.
 
Nu är det i alla fall lunch och jag fixar då pannkakor
till barnen som inte är så värst hungriga.
Haylie skall sova och det tar så där
två minuter så sover hon.
 
Nu kan jag ta det lite lugnt och ha full uppmärksamhet på Joline.
Hon gillar inte att tävla med syster yster vilket lätt blir när dom kommer båda två.
Joline hittar lite kort på en flika som hon känner igen säger hon.
Det är Tindra. Hon är min syster säger hon då.
Ja det är hon ju.
 
Jag skulle vilja träffa henne.
Ja jag med säger jag, varför får jag inte det då säger Joline.....
Ja det kan vara svårt för en treåring att fatta men det få va.
Jag hoppas att vi snart kan få se och krama på henne.
 
Nu är Haylie vaken så vi tar och far till Brinken där Jolin hjälper
Thomas att måla tak bjälkarna och Haylie leker med Linus.
Jag tar en fika och masserar lite på Wilma som har ont i sin kropp.
 
Gubben kommer förbi efter sin vistelse i garaget.
Han ville bara kolla att jag var där ....
Vad skall jag annars vara???
 
Nå ja lite mellis och glass till barnen.
Mer kaffe till mig. Nu är det allt time att fara hem, jag börjar bli trött.
Hemma har mannen lagat lax till mig, jag fixar makaroner och köttbullar till flickorna.
Joline ville smaka på laxen, ja vist och oj den gilla hon och potatis.
 
Nu har ja två trötta flickor som inte vill vara vakna.
Den ena somnar på min vänster arm och den andra på högra armen.
Då tar jag dom till sängen för det är ingen ide att tvinga dom att vara vakna nu.
 
Så lite lyx kväll för mig då....
 
Slut i rutan
 
HAKUNA MATATA
Det är ord som är bra.
//SUPER GEANNY

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0