Besiktning

 
SUPER FARMORS BLOGG
V. 42
TISDAG
151013
Berit & Birger
GRATTIS
 
Dagens citat
Bildresultat för citat på svenska
Välkommen till min dag.
 
Klockan ringer och jag skall upp för att....
Ett: tvätta bilen,
Två, besikta bilen.
Så nu skall man fixa frukost efter en skön och varm dusch.
 
Juhani skall med :)
Så nu skall jag vecka han...
Och vad hände nu?????
 
Det var dunder och brak och skrik i trappan.
Jag var precis på väg att skrika.....
"håll käften" när jag hade öppnat dörren.
 
Men kom av mig... där står en polis och jag hör
" Det är polisen.... lägg dig ner på golvet".
OK ett till slag i min trappa.
 
Min son kom upp som en katapult och fråga ...
"vad händer"...???? 
Jag berätta och det var lite olustigt, med det var tydligen viktigt.
 
Så efter ett tag gick vi ut och åker mot Sätra.
Bilbesiktningen här kommer jag,
och Bumblebee.....
 
Det blir 2:or så klart, han har ju stått ute i regn, snö och rusk.
Ett år nere vid garaget, inte så konstigt att den är rostig på fel saker.
Men bromsar och allt annat funkar.
 
Det är en blink lampa (som jag bytte på kvällen) , glaset på strålkastaren.
Och en väldigt skitig, oljig motor.
Det fixar jag... nu har jag min pärla min förklädda Bumblebee.
 
Till Brinken för att hör om Linus skall till läkare eller???
En kaffe och lite snack, hem med Juhani och sen till jobbet.
Här kommer jag att jobba med bästa Matilda.
 
Kvällen går som en dans på Sunnan ö :)
Hur bra som helst, jag slutar nio så det är lite segt på slutet men det är 
dumt att klaga, ett bra gäng är på plats.
Hem för att sova nu.....
 
Slut i rutan
 
HAKUNA MATATA,
Det är ord som är bra.
//SUPER GRANNY

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0