Helg port

 
SUPER FARMORS BLOGG
V.34
FREDAG
151023
Severin & Sören
GRATTIS
 
 
Dagens citat
 Bildresultat för citat på svenska
 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
När jag vaknar och ser att klockan är 0700 blir jag glad....
Sov morgon de lux :) Och det känns så bra.
Jag är ledig men har lite att stå i.
Mina lediga dagar är inte som dom skall vara
lediga för mig...:)
 
Nu är det i alla fall frukoast.
Har en liten fundering.....
Hur i helvete kommer detta gå med tv sjuklingar i huset och
jag som inte vill eller har lust att bli dålig.
 
Tänder lite ljus och tar lite ingefära och kör på.
Har lite skön stund med tystnad och återhämtning.
Kollar nyheter och blir tom i bröstet.
 
Hur kan det vara möjligt att våldet i så stora drag
har trängt in i vårat vackra land???
Här skall vi alla vara enade....
 
Vad är syftet att vara grym? Vad är syftet att vara egoistisk???
Vi har ... haft ett land med värme . Nu finns det bara girighet och skit.
Nä snart kommer alla krig och hat till oss också, vad kul... 
 
Våra barnbarnsbarn kommer inte ha det som jag hade det som liten,
här kommer det att vara skit och pest och senapsgas.
Mänsklighet eller respekt finns inte.
Den kommer falla med min generation.
 
Nu till dagen Fredag.
Jag har haft en bra morgon för utom lite läsning som inte var kul.
Min dag fortsätter med att jag skall till Stuvsta med ett bord och
sen hem för handla mjölk och bröd. 
 
Oj det blir ju tvärt om jag handlar först, på Willys.
Lite mjölk en ost och....det var något mer jag skall köpa.
Men fan det har jag glömt :).
Alzheimers light :)
 
Nå väl hemma med varor och stoppa dom i kylen.
Nu är det bara att sära ner ett bort som skall till Stuvsta.
Kommer dit lite tidigt då men det är nog OK.
 
Ringer Nea... OK hon är på tåget...
Jag plockar upp henne vid stationen.
Nu är det bara att åka ner till studion.
 
Så fint ni har det, det är ju skit fint. Hoppas allt bli bra.
Och det är ju bara att köra på. Ideén är skit bra.
Hoppas på folket också är OK.
 
Nä nu skall jag hjälpa Ari med att bärga en bil ner till Jonny.
Det går bra, gubben är grinig och tror jag kör mer än 30 han bromsar järnet.
Jag håller 20 - 25 ärthjärna.... Vad trött jag är på han....
 
Äntligen hemma behöver vila tror jag börjar bli dålig...
Min son och man har smittat mig... skit!!
Tar en kväll framför tv:n och slappar lite.
 
Slut i rutan
 
HAKUNA MATATA,
Det är ord som är bra.
//SUPER GRANNY

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0