Helgen står för dörren

 
SUPER FARMORS BLOGG.
V.42
FREDAG
151016
Finn
GRATTIS
 
Dagens citat,
 
Bildresultat för citat på svenska
 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG.
 
När klockan ringer känner jag mig en aning seg.
Men så fort fötterna kommer på golvet är det bara att hoppa vidare.
Duschen, kläder på, och så min höjdpungt på morgonen.
FRUKOST
Tända ljus känna atmosfären att livet är så meningsfgullt.
Andas in... andas ut. Så är man fulladdad med energi.
Kaffe på detta och min dag är ett faktum.
 
Nu skall jag ut och skrapa rutor och sen ta mig till....
jobbet. Jag börjar sju så jag tar rapport av natten,
Lite stökigt och oroligt, OK då vet jag vad ribban ligger.
 
Fixa frukost och massa med kaffe.
Hä kommer en gäst... lite frukost är kirrat och jag tar en kaffe.
Sitter och småpratar om ditt och datt.
Min kollega Nega kommer in. Då planerar vi lite dag då.
 
Tufft nu när det blir fullt med så där fyra oroliga......
Ja här gäller det att ha tungan rätt i mun.
Dagen rullar på och så är det lunch.
 
Fantastiskt vad det går fort i bland.
Har ett samtal med en anhörig, gick så bra så.
Ett kort samtal med chefen gick också bra :)
 
Nu är det tack och hej, en kram till AnnCatein som skall jobba kväll med
Matilda, en fin tjej jag har jobbat med hela sommaren.
Så hoppas få jobba med henne igen....
 
Så nu är jag hemma och skall byta om till arbetskläder.
Låna Juhanis.... det duger bra att meka bil i.
Och här har vi gubben, han skall kolla så jag gör rätt.
Lite kaffe först, han bjuder :) .
 
OKQ8 i Tumba, gör det själv verkstad. Det här bli kul.
 Vi skall kolla oljan och byta lite vätskor och jag skall tvätta han.
Så det är full rulle på allt.
 
Bumblebee är så ren och fin......
tyvärr ingen bild.
Men nu är vi klara efter 1½ timme :) Bra jobbat......
Det blev bara motortvätt och vanlig tvätt.
Men den här lilla skrutten ser så fin ut :) .
 
Hem och kolla läget men resten av världen :)
Skönt att slipp laga middag :)
Slappa lite efter dagens två jobb.... jo  det är jobbigt att tvätta bilen.
Vi båda är faktiskt inte 25 längre.
 
Nå ja jag dör relativt tidigt denna kväll.
Jag tror inte det är sant men det är så, 20.30 är jag veck.
Juhani väcker mig straxt innan 24.00 och berättar vad som hänt 
i Stuvsta.... inte kul, då har familjen från Salem ringt kan jag tänka mig.....
 
Men det tar jag i morgon.....
 
Slut i rutan.
 
HAKUNA MATATA,
Det är ord som är bra.
//SUPER GRANNY

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0