Ny vecka

 
SUPER FARMORS BLOGG
VECKA 43
MÅNDAG
151019Tore & Tor
GRATTIS
 
Dagens citat
 
Bildresultat för citat på svenska
 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG.
 
Vaknar av att min gubbe pratar i telefonen....
vandrande runt här hemma OCH med en röst som folket i Kina kan höra....
GGGRRrrrrrrrr.
 
Det är en ledig måndag, det betyder att jag INTE skall gå upp klockan fem.
Det betyder att om jag sover....vilket sker i bland nu mera....
vill jag sova, även om det bara är till 05.30!!!!!
 
Grinig och arg.... ingen bra start på en dag....
Jag hoppas att det går över,  men vad är det nu då???
Mina nyckeln är borta.... och att ungen måste ta mina hörlurar
Men va???? Du har just haft ett gäng barn här, klåfingriga sådana.
Och nyckeln kassa du väl ut till Jerry..... Han har de säkert i fickan.
 
Gå nu så jag får återhämta mig från denna stressiga morgon, det är ju inte sant...
är helt tom i huvudet, lite värk i min handled och nu en begynnande huvudvärk.
Tack min kärvänliga gubbe, som är en skit stövel just nu.
 
Andas Ph andas.... tänd ljus sitt ner andas och en härlig kort yoga paus....
Sat nam...... andas ...... sat nam.......
skönt nu  lugnet har infinner sig i min rastlösa kropp.
 
Fixar frukost och njuter av den och kollar runt på morgonens händelse.
Lite kaffe på detta och min dag är ljuvlig.
 Jag är så beroende av kaffe så man kan ju bli nojig om man inte får något,
ha ha ha ha 
 
Ja  jag blev bjuden på kaffe i dag.... nere på Brinken :) .
Jag tar dom med mig så de får lunch i magen efter att Camilla och
Linus varit hos tandläkaren. (han föll ju i lördags så illa att det blir ett besök hos tandläkaren).
 
Jag har tvättstuga och det är med Juhani.... men vad tror du händer???
Han är sjuk så jag får allt hänga rubbet själv. Skit också.
Jag vet en kille som skall vara hemma ett par dagar
och kurera sin förkylning.
 
Nu sitter han och hostar på mig.... unge gå in i ditt rum....
 Nä då när man i sjuk skall man sitta bredvid mamma och hosta på henne:) ....
Han har en redig hosta, inte kul alls.
 
Dagen glider i väg och jag med den, kommer på att göra något skoj till middagen.
Koka pinn makaroner några minuter, dom får inte vara klara.
Skölj dom i kall vatten så du kan ta i dom.
Stapla dom  i en ugnsfast form.
Bra att tippa formen.
På med väl smulad köttfärssås och på toppen ost.
Köttfärssåsen skall in i pinnarna det är lite krävande
med det går med lite tåla mod.
Kul och annorlunda.
 
Nu är det bara disk och sen lite kvälls slappa framför TV:n.
Ha en fin kväll
 
SLUT I RUTAN
 
HAKUNA MATATA,
Det är ord som är bra.
//SUPER GRANNY
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0