Vila PH vila.......

 
SUPER FARMORS BLOGG.
V. 42
SÖNDAG
151018
Lukas
GRATTIS
 
Super grattis på namnsdagen Lullu
 
Dagens citat
Bildresultat för citat om barn
 
Välkommen till min dag.
 
Efter en natt med .... taskig sömn, på grund av en dam som piper,
rosslar, hostar och lever rövare då kan man inte sova.
Är i behov av mer sömn..... 
Men min morgonstund fick jag i alla fall, efter att
ha tagit mig en liten återhämtning kommer
minstingen upp och jag fixa välling.
Det är bara att fixa ordning en skön plats så hon
sitter bra och ha det mysigt.
Jag har också fixat frukost till mig och får nu inta den samtidigt.
Efter en kort stund kommer Joline, Hon får också frukost de lilla hon petar i sig.
Det räcker säkert. Vår planering i dag är......
En kaffe på brinken, lite utevistelse med barn och sen 
köra dom till Salem.
 
Så nu när frukosten är klar tar jag och byter på barnen så dom blir klara också.
Vår förmiddag är nu ett faktum. Gubben skall till garaget med bilen för att byta däcken,
fram däck skall bak och tvärt om. Men inte än för han är minsann trött.
 
Ja ha då tar jag en kaffe och lite bus på Brinkan,
Oj här var det en liten kille som inte är sig själv,
undra om det var vurpan i går... han har fläskläpp.
Men en kaffe blev det i alla fall.
 
Hem och fixa lite lunch till småttingarna. och jag skall väl ha något i magen.
Så nu är det bara att fixa... vad vill du ha Joline förutom korv....??
Köttbullar svarar hon OK det kommer upp.
 
Haylie åt lite och somna sen så hon är trött mössa.
Jag och Jolin kollar lite film och tar det lugnt.
Hon leker mamma pappa barn...och jag är dagis:) .
 
Gubben tog bilen och körde ner till garage för att fixa däcken, när
han kommer hem är han sur och grinig för att jag tagit bort hans verktygslåda från bilen.
Men snälla du.. jag vill inte åka omkring med ett ton verktyg i bilen.....
OCH jag sa att dom står i Mercan i garaget, 
Dum gök.
 
Efter att Haylie har vaknat och min bil kommit hem så skall jag köra
Juhani till Salem med barnen. Ja bilen känns bra så det var ju bra att han fixa däcken.
Tar en fika med Juhani innan jag drar mig hem.
 
Väl hemma är det fullt med människor i huset.
Jerry,My,Olivia och Elton.
Och gubben fixar middag så det var kul.
Rickard och Jacson kom också.
 
Det som är lite tråkigt är ju det att barnen vänder upp och ner på allt,
och så är det vi som städar..... Ja det är lite tråkigt.
varför kan inte föräldrar hjälpa till lite :) ???
 
Efter middagen blir nu Elton en smula trött, tror Ari lade sömn medel i maten,
men vänta han åt ju nästan inte, så han var nog trött naturligt.
Även lilla Jacson blev super trött och somna i pappas famn.
 
Nu är vi två och skall kolla på film, den är bra har sätt den förr men det är OK.
Nu är det bara att slappa..... RING......Ring....
Min lur ringer.
 
Juhani vill hem från Salem, jaha vad hände med din skjutsen????
Nu skall jag vara taxi för att du är slö....
Nå väl jag kommer, så hem och fortsätta kolla filmen.
 
Nu skall jag ta och sluta denna  dag.
 
Slut i rutan
 
HAKUNA MATATA.
Det är ord som är bra.
//SUPER GRANNY

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0