Dagen med gubben.

 
SUPER FARMORS BLOGG
SÖNDAG
150927
Dagmar & Rigmor
GRATTIS
 
Dagens citat
Bildresultat för citat
 
GOD MORGON MIN TROGE LÄSARE,
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG.
 
Vaknar upp helt utvilad, har i natt sovit hela natten....
Det har inte hänt sen Dacke Fäjden :) .
Då jag är van med att sova "dåligt" blir det ju ett
enormt tryck på skallen när man vaknar.
 Det lättar ju under förmiddagen så det är inget att hänga uppsig på i dag.
 
Skall njuta av en stunds återhämtning och bara hitta mig själ.
Sat nam.......
Har tagit min frukost till "kontoret" där vi ( jag och Ari ) 
har våra datorer, tänder ett ljus och hoppas på en stilla stund.
 
Min dag är på G och jag har inget planerat ....
Jo att fara och handla med Ari.
Det tar ju ett tag för han är som Alfons Åberg....
Jag ska bara.
 
Han skall äta... jo det är ju klart,
Han skall på toa..... Ja det är också ett nödvändigt till tag,
Han skall bara ta kaffe..... men va????
Nu 10.30 så är det då hög tid att fara till affären.
 
Säger just till honom att det är ju en evighet sen han var med till affären.
Ja det är det tycer han ock lika skön är ju det, säger han.
OK då vet jag att han kommer att bli grinig.
 
Först till Alby för att kolla in mataffären där.....
Inget att skryta över, Makonomen i Skärholmen här nest.
En bok till Saaben. An skall ju meka med den nu.
 
Sen tar vi då Willys hemma vid.
Då kommer irritationen.
Han bli så grinig och kinkig som värsta 3-åring.
Jag tog tag vagnen gick och betala och sen ut till bilen.
Så resten får jag handla på tisdag själv.
 
Nä jag fixa lite dricka med ingefära i,
lite förberedelse av middagen, potatisgratäng.
Vi äter och kollar lite film; den nya variationen av
Robo cop.
 
Lite kaffe och glass på det och 
capten America.
Jo det var ju allt....
 
Nä nu skall jag bara till brinken med Alvedon.
Nu är min dag över.
 
21.16 är en bra tid att lägga sig och kolla mer tv i sovrummet.
Slut i rutan 
 
HAKUNA MATATA
Det är ord som är bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0