Dagen på G

 
SUPER FARMORS BLOGG.
V. 17
TISDAG 160426
Teresia & Terese
GRATTIS
 
DAGENS CITAT.
 
En dålig karaktär är
bättre än ingen
karaktär alls.
 
av; Georges Bernanos
 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG.
 
Klockan ringer...eller min platta låter.....
Nu skall man in i duschen och tina upp.
Kalt satan i kroppen och lite i själen.
 
Så nu skall jag fixa frukost och se till att jag kommer i ordning.
Skall i väg till OSD träff, här skall man lära sig att handskas med det som är "onormalt".
Men ...vad är normalt då???? Vem har bestämt att jag och Rut tycker och känner lika???
Nä det finns inge normalt alla är ju olika från början, men det jag gör när det är mycket stress och mycket bara mycket så är det massa handsprit och desinfektionsmedel som går åt...Det är inte sunt för mig....
 
Skit i det nu för det vill jag inte skriva om...det triggar mig som fan.
Nä jag titta ut och så en strimma av solen blev jag varm och tänker.....
I dag kanske vi får mer sol än regn.
 
Nu till min frukost...Hallå frukost...kom till mig jag är hungrig.
Njuter en stund för att sen kolla nyheter och fb.
Så är min dag på G som den borde.
 
Tar mig samman och skall nu till HS, jag känner redan nu att
jag kommer att ha en jobbig dag. Det är skit jobbigt
att sitta där och bli påmind om knasiga saker jag gör, 
eller bör sluta med.
 
Men två och en halv timme går och jag kan få åka iväg.
Bra dag trots allt. Jag kommer nog att fixa detta.
Jag kan fixa det och få ett lugnt liv jag också.
 
Nu är det jobbet som kallar.
Min läkare på smärt kliniken skall ringa 13 så jag får allt
se till att vara där lite tidigare. Så nu kör jag jobbpass.
 
Och väl på jobbet mötts jag av en kollega som var djupt
bedrövad och på väg hem....väl på avdelningen möttes jag av
kollega som undra var alla var....
 
Nu ringer läkaren på smärt kiniken, vi pratar om olika saker som kan
vara orsaken till min smärta...Han tror på kapaltunneln, men  vi
skall testa ett par saker också, smärtplåster...
Skall fortsätta med tabletterna också.
 
Ja så nu skall jag beställa bilar och det är strul hit och dit.
Till slut kommer allt på plats och jag kan lugnt
lägga detta åt sidan.
 
OCH...Tre tjejer från gamla haket kom för att Camilla och Beatrice skulle
prata om anhörigstödjare eller nått :) Det var Lena F, Marie K och Marinell.
Kul att se dom och snacka lite.
 
Kvällen är på G med först hämta gästerna från musiktimmen,
över till avdelningen och fika.Och så var det jag och Camilla i kväll,
vi fick också in Kadija....mycket bra.
 
Middag och all flöt så bra och vi har stor hjälp av Kadija,
Vi slutar nio och skall ta oss hem, en anhörig stoppa oss för att prata lite.
Det är ju så att det kan behövas ibland.
 
Men väl på G hem så lämnar jag av Maria först.
Upp och tar en kaffe och skall njuta lite av den.
 
God natt
 
HAKUNA MATATA,
Det är ord som är bra.
//SUPER GRANNY

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0