Date med gubben

 
SUPER FARMORS BLOGG.
V. 13
LÖRDAG
160402
Gudmund & Ingemund
GRATTIS
 
DAGENS CITAT
I litteraturen som i kärleken
är vi förvånade över vad andra väljer.
 
av; André Maurois
 
 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
jag har sovit som en kratta och fan...inte
känner jag mig utvilad. Har haft kramper hela natten i bena.
Mina fötter har nästan vikts dubbla , (fotryggen upp mot vaden,
tårna pekar mot knät), vaden har krampat ända upp på låren från
hälen till baksidan av låret.
 
Jag har studsat upp och ner i sängen så när klockan
var 03.25 eller nått blev jag galet arg.
Jag vill bara få sova lite ... tack.
 
Nå väl upp vid sju och hoppa in i en varm dusch,
och sen fixa en god frukost. Känner av lite små värk i mitt
höger ben i dag. Det var de benet som krampa mest i natt.
 
Jag skall nu ta och rulla ner till garaget.... byta däcken.
Bumblebee har nu sommar skor på sig så det är ju bra.
Han fick en snyggare lock efter som dessa däck är bredare
och större.
 
Vi far runt lite hit och dit och kollar lite bilar...
Jag hitta en suzuki...Jo den var skit cool.
Gul...en riktig bumblebee.
 
 Det var bara det att den var "burkig"
Det lät som om man satt i en skåpbil.
Jag har tittat på en kia också och en picasso .
 Så något litet blir det tror jag.
 
Lite mat tog vi också med det som var lite sådär...jag typiskt oss,
vi tog en fika i Västerås. Liten stad som har vuxit kolossalt, massa nya delar.
Det var fint på de äldre delarna tycker då jag. 
Sen var det massa mil hemåt....
Och detta är min man ... han ser inte så munter ut...
men han gillar inte att jag tar kort på han
 
Vi var borta hela dagen och det var nice, vägen hem är grå regnig och trist.
Jag ser att gubben är trätt tror att han somna också. Märk väl jag kör båda vägarna.
Här kommer en sån fartblindhet då det är 120 på långa sträckor både till
Västerås och från.
 
Hemma vid Södertälje skall man ner på 70 och det var svårt att hålla...
Men jag höll de bra på vägen mot Nynäshamn.
Vid Vårsta är man nästan i kapp i huvudet och kan hålla 40.
Skönt.
 
Väl hemma blir det så segt i huvudet att jag inte riktigt är med.
Jag vill vila lite men kämpar glatt.
Min hand börja mola på och detta är fan inte skoj.
Man skall göra något sen dö i smärta för att man vill leva....
 
Nå väl dagen avslutar med att han spelar och jag ligger och kolar tv.
 
God natt. 
 
HAKUNA MATATA,
Det är ord som är bra.
//SUPER GRANNY

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0