En dag med sonen....

 
SUPER FARMORS BLOGG.
V. 15
TISDAG
160412
Liv
GRATTIS
 
 
DAGENS CITAT.
 
Romantikens
hela väsen ligger i
ovissheten.
 
av; Oscar Wilde
 
 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG.
 
Vaknar av klockan i dag...06.00
varför jag skall upp???
Jag har på känn att det skulle bli något oförutsedd.
 
Och det blev så, min dotter ringer och har tagit
sin medicin på tom mage i går.....
Den får absolut inte det så nu kommer det blod....
 
Har man inte saker att göra så fixar barnen att jag har häcken full.
Så är det hela tiden en den ena en den andra....
Alla är lika dana :)
 
Njuter just nu av ett ljus och min frukost...
Ljuset är apelsin sorbe och doftar grymt gott.
Min frukost består sav det som är på kortet...
 
Min dag börjar ta form och jag
har planerat hur vi gör och får nu planera om.
Hur gör djur????
 
Så jag tar och fixar Linus till dagis, Camilla får ringa läkare och se vad som händer.
Jag far hem och hittar Juhani vid datorn spelandes... Skulle du inte vara 
klar när jag kommer???
 
Nå väl 8.45 går han in i duschen, vi skall åka om 30 min, hur tänker han nu??
Och så skall han på toa också, vi kommer komma så sent.
Så nu iväg.
 
Väl i Flemingsberg går han och gör sitt medans jag
väntar på honom kollar jag på Pulsen.
Roliga billiga saker till mig:)
 
 
Jag springer på Torsiko där, det var skoj.
Vi jobba i hopp när jag jobba på Rosendalsgården.
Och nu är det över 3 år sen jag såg henne.
Kul.
 
Jag hittar lite i affären och det blev  en 500 såklart.
Nu skall jag sitta i bilen tills Juhani kommer.
Får åka runt lite och sen kommer han då.
Nu mot Södertälje.
 
Jo han skall hämta id-kort.
Han måste ju ha ett.
Det gick fort.
 
Nu full rulle till ICA MAXI
Nu skall vi ha soda strame flaskor och lite tillbehör.
Har egen stramer...Bra att ha.
 
Knallar runt lite och undrar vad som skall bli.
Behöver vi ha något Juhani???
Kryddor och annat som bröd och mjölk.
Men fil köper jag på Willys.
 
Så tar vi en lunch också.
Kyckling för mig och hamburgare för han. Så trött i ögat blev jag.
Jag tror att jag åker hem och sover.
Vist ja jag måste ringa jobbet.
 
Kan inte jobba kväll på fredag.
Jag skall hämta barnen i Salem ju.
 Ja det får bli så jag har mitt att sätta först.
 
Jag hämtar Linus i dag då Camilla skall på hjärt-och lungräddnings kurs.
Hoppas det är de sista denna vecka för jag har fullt upp nu.
Linus och jag far med UDD till macken och skall tvätta han.
 
Linus tycker det är OK först men när snurrorna
kommer mot bilen blir han lite rädd.
Tut att mormor hade en napp med sig.
 
Det lät läskigt, bilen skaka och det var otäckt med borstarna.
När vi var klara kom en gubbe fram och berömde min bil.
Han sa att detta är AAB bästa bil,
Och min var väldigt fin.
 
Tur att den var ren nu då...för nu är han fin lilla Bumbel bee
Min förklädda transformer.
 
 
Efter en lång dag med massa flängande hit och dit så tar jag en paus,
ett varmt bad och sen kolla på TV.
Ny dag i morgon och jag skall ladda upp inför detta.
 
Sov gott 
 
 
HAKUNA MATATA,
Det är ord som är bra.
//SUPER GRANNY
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0