Frost natt....

 
SUPER FARMORS BLOGG.
VECKA 16
MÅNDAG
160411
Ulf & Ylva
GRATTIS
 
DAGENS CITAT
 
Den som känner andra är lärd;
den som känner sig själv är vis.
 
av; Lao Zi
 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
Klockan ljuder och min dag är ett faktum.
Att vara uppe vid fem och veta att det är jobb på G det är
en start på dagen som sker nästan varje dag.
Det är bara att göra samma morgon rutiner som alltid
 
Njuter av en frukost och sen är det bara att
fortsätta som vanligt med kaffe....
Dagens goda dryck.
 
Kommer ut till min bil och vrider knät åt fel håll.
Jag blir smått galen på detta, jo jag såg att det var frostigt ute men ändå...
Varför nu mitt knä??? Jag har inte tid med att fixa och dona och
ha ont i mitt knä.
 
Nå väl det är bara att bita i hopp och fara iväg mot jobbet.
Jag har nu då fått lite väl ont när jag börja ränna fram och åter i korridorer.
Nu skall gäster ut och nya in. Det blir nog bra det. 
 
Morgon jobbet rullar på och så är det lunch, här kommer
Camilla och Maria. Det blir kramar och sen är det bara att fixa lite vid datorn.
Hoppas på att det går som jag vill resten av veckan. Life Care skall nu
komma i gång måndag den 18:de mycket att stå i.
 
Men det går inte lika på alla avdelningar, på en har dom inte gjort kursen på
nätet. och På en annan är kollegan dålig och har inte hunnit med.
Så då är det väl bara att hjälpa till här och där.
 
Jag skall på massage klockan 15 och det kommer att vara så skönt.
Och det är killen från Ryssland. Det blir bra de.
Nu kör vi hem, jag tar Maria till centrum och jag far iväg för att ta hand om Linus.
Hans dagis har APT och stänger 16.00
 
Jag får ett ledset barn så klart, han har ju redan träffat mamma
som var tvungen att rusa från jobbet, jag mötte upp vid korsningen.
Han vill vara med mamma i dag, men när jag berätta att vi ska åka till 
mormors hus och kolla på Jack gick det bra.
 
Väl hemma så skall maten fixas. Jag blir klar exakt när Thomas kommer för att 
ta hem han. Och då får han ta maten med sig. 
Vi äter fiskpinnar och potatis. Gott.
 
Känner mig trött, skall slappa lite framför tv:n nu
 
 
HAKUNA MATATA,
Det är ord som är bra.
//SUPER GRANNY

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0