Går mot en ny dag

 
SUPER FARMORS BLOGG.
V. 15
TORSDAG
160414
Tiburtius
GRATTIS
 
DAGENS CITAT
 
Erfarenheten är inte det som händer en,
utan det man gör med det som händer en.
 
av; Aldous Huxley
 
 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG.
 
Vaknar av att jag har ställt min klocka som
jag inte skulle ställa...... Varför gör jag en sådan dum sak???
Måste ha haft hjärnsläpp i går kväll.
 
Nå väl är nu vaken och tar en sväng in i duschen,
 
ha ha ha jag mins slutet av min dröm.
Jag och jobbkollegan Camilla var och dansa....
inte på ett dansställe utan på ett annat ställe.
Min son Jimmie spela där med någon annan.
 
Hur sjukt som helst, men i alla fall jag går in i duschen och 
duschar varmt. Känns skönt på rygg och på min värkande skit arm.
I dag är det en torsdag och ett kvälls pass.
Och innan jag åker hinner jag lite hemma.
 
 
Nu skall jag njuta av min frukost och se solen träda fram på himmelen.
Njuter av tystnaden och sen skall jag bara sätta på lite bra musik.
Har ju fått ett gäng CD´s av Camilla för massa år sen ,
med bara bra musik. CD kallas mammas CD, sex stycken.
Så nu skall vi poppa.
 
Och som krona på stunden tar jag lite kaffe på de.
Bättre stund kan man få leta efter.
Njuter av all kraft.
 
Så nu är jag på G till jobbet.
Har ett kvälls pass även i dag, hoppas det blir lugnare och mycket bättre.
Man vet aldrig hur det kan bli om det är oroligt eller inte.
Men jag hoppas på det bästa.
 
Det kommer sig att vi är tre st plus en intro.
Här blir set bara massa saker att stå i.
Jag har lite utbildningar att göra så det är ju bara att göra.
 
Till slut är det så att man tar och får denna kväll att bli bäst,
ett par skratt och ett par överraskningar.
Lite plåster och lite annat smått och gott.
 
Jag fattar inte vad det är men mitt jobb är så oerhört rikt på saker.
Jag tror att man lär sig massa saker varje dag, helt underbart.
Människor är som natt och dag eller alldeles kolossalt lika.
 
Tackar mina kollegor i dag för en fin dag, även då introt.
Kul har det varit. I morgon är en ny utmaning.
 
Hej och hå nu tar vi oss hem...jag och min själ,
Maria är ju sjuk....:(
Men denna kväll år ju inte som alla andra.
Jag jobba först och främst till 20-30 och sen var det hem, upp
och hämta kvitton och deklarationen som skall lämnas till revisor
gubbens alltså.
 
Var i Salem på en fika och lite snack.
Det var kul att träffa sonen och svärdotter.
Tog med mig massa saker som skall till Annelie och Astrid.
 
Nu då är det väl bara att fara hem...sova
gärna för en timme se.
 
HAKUNA MATATA,
Det är ord som är bra.
//SUPER GRANNY

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0