Jobbar kväll

 
SUPER FARMORS BLOGG.
V. 14
TISDAG
160405
Irene & Irja
GRATTIS
 
DAGENS CITAT.
 
Det verkar som om världen består
av onda människor och goda. De goda sover bättre.....
men de onda har roligare medan de är vakna.
 
av; Woody Allen
 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG.
 
Har nu på morgonen haft en konstig dröm...konstiga byggnader, konstiga människor.
Inga jag direkt känner igen. Konstig handling, visserligen har jag inga
klara minnen men känner att det var konstigt.
 
Nå väl går upp och öppnar fönstret på vid gavel.
Andas lite och känner morgon bris.
Klockan är 06.25 så där på ett par minutrar hit eller dit.
 
Tar mig ut till köket för att färdigställa frukost.
Skall njuta av den och känna mig till freds med mig själv.
En kopp kaffe och lite titt på FB.
 
Pratar med dottern en snabbis, hon är på G att lämna Linus.
Pratar även med Nea på fb hon är också vaken.
Min vänster arm är så kall att plattan i handen sänder kalla 
signaler genom ben och märg upp till axeln.
 
Skall sätta på mig en torg hanske som jag lånat av Camilla
Den värmer och håller i hopp lite. Kan ju inte vara så
 tokigt nu på morgonkvisten.
 
Det är många som undrar varför min blogg heter super farmor.
Jo jag blev ju farmor först till Tindra och då när
jag skapa denna ville jag ha något som är bara hennes.
Jag är också farmor till flest barnbarn,
är mormor till Linus.
 
Jag har också bonus barnbarn som jag är farmor till
så super farmor får vara kvar.
Har funderat på att ta finska orden för farmor/mormor 
Mummo
 
Men jag gillar super farmor. Jag är en super farmor.
Kommer alltid att vara det för mina barnbarn.
Älskar dom alla.
 
Nu till dagen i korthet.
Om det nu kan bli i korthet :)
Tycker att jag kan få till en väldans långa dagar i bland.
 
Var ner till centrum en sväng...
Apoteket fick en på hälsning. Det var något mer jag skulle 
handla också, men det var som bortblåst :)
Lite snopet när man står där och undrar ...
vad fan var det jag skulle ha????
Alzheimers light :)
 
Nå väl hemma igen så var det ju bara så att jag skall köra
Juhani till läkaren, Han skall vara där innan mitt jobb så jag tycker det var OK.
Och sen till avd. och lyssna på ACP...
Kram till dig :)
 
Nu skall jag iväg och fixa med ett"passerkort".
Ett måste om ett år så där för allt vi skall logga in på och så.
Här på Kärsta skolan (tror den heter så)
Skall man fylla i massa papper och sen så var det kort tagning.
 
Hjälp vilken dålig fotograf....
Herre min skapare, jag ser ut som om jag har andnöd,
blå i hela facet.... Hur kan dom godkänna detta???
Ja jag skall nog tjata till mig ett nytt.
 
Nu till avd, och skoja med gästerna.
Vi är inte fullt med mycket med oro och lite annat.
Jag jobbar med Hakima och....
Matilda :)
Ja hon är hemma...fan va kul och här jobbar hon nu....
 
Vilken kväll både tråkig och rolig, skratt och lite allvar.
Det är blandad kompott. Allt går som det skall och det är så bra så.
Jag och Matilda slutar 21 och det är bara att
åka hem.
 
Väl hemma hittar jag min man sovandes i soffan...
Han får sova där jag lägger mig i sängen och kolar tv.
 
God natt
 
HAKUNA MATATA,
Det är ord som är bra.
//SUPER GRANNY

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0